" بیوه سفید "، بهانه جدید غرب برای مداخله در آفریقا

به گزارش افکارنیوز، در روزهای گذشته پیامی در شبکه توییتر منتشر شده مبنی بر اینکه سامانتا لوتوایت که مظنون به طرح‌ریزی کشتار اخیر در یک مرکز خرید در کنیا بوده در سومالی به سر می‌برد. این نخستین سرنخ در خصوص مکان احتمالی وی از زمان وقوع کشتار در مرکز خریدی در پایتخت کنیا است.

لوتوایت، زن مسلمان افراطگر انگلیسی ملقب به بیوه سفید گمان برده می‌شود که به برنامه‌ریزی حمله تروریستی شهر نایروبی، پایتخت کنیا کمک کرده است.

در پیام‌های وی که در شبکه اجتماعتی توییتر منتشر شده، آمده است: باید از رودخانه‌های زیادی بگذرم اما به نظر نمی‌رسد که من با سرگردانی بتوانم راهم را پیدا کنم. من همانطور که در کوه‌های " گالگالا " سفر می‌کنم گم شده‌ام.

گالگالا یک منطقه دور افتاده در سومالی نزدیک به شهر کوچک باری است.

در ماه‌های اخیر گمان برده می‌شود که شبه نظامیان شبکه تروریستی الشباب که به مخفی نگه داشتن وی کمک می‌کنند به نمایندگی از وی پیام‌هایی را در وب سایت توییتر منتشر کرده‌اند.

سال گذشته میلادی فاش شد که لوتوایت ۲۹ ساله در مطلبی به روی اینترنت نوشته که چطور ترس ایجاد کردن میتواند شما را قادر به کارهای بسیاری کند و هشدار داد که وی در ماههای پیش رو چالشهای بسیار بیشتری پیش رو خواهد داشت.