زن هلندی، مسئول امحای تسلیحات سوریه

به گزارش افکارنیوز، سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه، «سگرید کاگ» کارشناس هلندی مسائل خاورمیانه را به عنوان رئیس هیئت بازرسی تسلیحاتی این سازمان در روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه انتخاب کرد.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، روز چهارشنبه، ضمن انتخاب سگرید کاگ به عنوان رئیس هیئت بازرسی تسلیحاتی این سازمان در روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه، گفت: «تلاش ها را به منظور برقراری صلح در سوریه افزایش داده ام، از این رو اخضر ابراهیمی، نماینده این سازمان را به منطقه خواهم فرستاد تا با کشورهای کلیدی منطقه گفت وگوهایی انجام دهد.»

دیپلمات های سازمان ملل، روز یکشنبه، اعلام کرده بودند بان کی مون، کاگ را به عنوان رئیس هیئت مشترک بازرسی تسلیحاتی این سازمان و سازمان خلع تسلیحات شیمیایی که مسئول انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه هستند، منصوب کرده است. این مقامات همچنین تصریح کردند، دبیر کل سازمان ملل در این راستا، نامه ای را به شورای امنیت ارسال کرده و امیدوار است شورا با این انتصاب موافقت کند.

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته با پیشنهاد دبیرکل این سازمان برای تشکیل این گروه که ممکن است تعداد آنها به ۱۰۰ نفر افزایش یابد، موافقت کرد.

بر اساس این گزارش هم اکنون یک گروه مشترک از سازمان منع سلاحهای شیمیایی و سازمان ملل که تعداد آنها ۶۰ نفر است در سوریه مشغول فعالیت هستند.