تلاش ضدایرانی نتانیاهو در کنگره

به گزارش افکارنیوز، روزنامه اماراتی الخلیج در شماره امروز در مقاله ای با عنوان " نتانیاهو در کنگره مقابله می کند " به قلم " عصام نعمان " نوشت: طرح نقشه راه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران برای حل و فصل مسئله هسته ای تهران، دیدار دوجانبه هیئت ایرانی و آمریکایی و بالا بردن سطح شرکت کنندگان در مذاکرات هسته ای به سطح وزیران خارجه باعثشد محافل بین المللی از روند مذاکرات احساس آرامش کنند و تنها اسرائیل از این اتفاق نظر بین المللی خارج شده است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بر لزوم ادامه اعمال تحریم ها برضد ایران تاکید کرد. سران اسرائیل معتقدند اعمال این تحریم ها باعثشده است اقتصاد تهران به نقطه بی بازگشت برسد.

در این گزارش آمده است: با وجود این که نتانیاهو همیشه می گوید که اسرائیل به تنهائی جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد گرفت، اما غیر ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد مگر که آمریکا قبلا از آن حمایت کرده باشد.

" عاموس هرائیل " تحلیلگر سیاسی در روزنامه هاآرتص تصریح کرد: " یکی از مسئولان بلند پایه در وزارت جنگ معتقد است پس از توافق کشورهای بزرگبا ایران، حمله اسرائیل به این کشور به مثابه خودکشی سیاسی است ".

البته، نتانیاهو این مسئله را می داند. از این رو، می خواهد با انعطاف پذیری چشمگیر ایران در کنگره آمریکا و در عرصه تحولات سوریه مقابله کند.

نویسنده این مقاله با اشاره به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا برای منع لغو تحریمهای این کشور بر ضد ایران خاطر نشان کرد: " وندی شرمن " مسئول روابط با ایران در وزارت خارجه آمریکا در کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت بهتر است تحریم ها در دوره اول مذاکرات هسته ای تشدید نشود، بلکه به صورت ضمنی به احتمال لغو جزئی تحریم ها اشاره کرد. از این رو، در فضای مثبت ایران و آمریکا خیلی دشوار است دولت اوباما تحریم های جدیدی را بر ضد ایران اعمال کند.

اين روزنامه در ادامه در زمينه تحولات سوريه براي تاثير بر سياستهاي ايران،اشاره کرد و نوشت مقامات اسرائيل، جايگاه سوريه در محاسبه هاي راهبردي ايران را مي دانند. از اين رو، با برخي گروه هاي مسلح مخالف تعامل خواهند کرد، تا خشم ايران را برانگيزد. آمريکا درباره اقدامات اسرائيل هوشيار است. به همين علت جان کري وزير خارجه آمريکا از شوراي ملي سوريه خواست در نشست ژنو دو شرکت کند، زيرا راه حل سياسي مطرح است. با وجود به نظر مي رسد، راه مذاکرات هنوز طولاني است.