به گزارش افکارنیوز، به دنبال عملیات ارتش در این منطقه، ضربه های شدیدی به تروریست ها وارد شد؛ و ارتش عناصر مسلح را در منطقه " الحجیره " در مجاورت منطقه زینبیه به محاصره خود درآورد.

پس از ترور سرلشکر " جامع جامع " از فرماندهان ارشد ارتش سوریه، نیروهای نظامی آن کشور بر حجم عملیاتشان در شهر دیرالزور در شرق کشور افزوده اند.

منابع نظامی از درگیری شدید نیروهای ارتش با تروریست های جبهه النصره در " السخنه "، " طیبه " و محله " الراشدین " خبر دادند.

به گفته این منابع، همچنین ارتش سوریه، موانع نظامی جبهه النصره در ورودی " السخنه " را منهدم کرد که در نتیجه آن دهها تروریست اردنی، عربستانی و لیبیایی کشته شدند.
تصاویر منتشر شده از مناطق مزبور، از وسعت و شدت این درگیری ها حکایت دارد.

در ریف دمشق نیز، ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع ملی، عملیات منطقه " بیت سحم " در جنوب دمشق را شدت بخشیده، و شهرک های " حجیره " و " غربه " به عنوان آخرین پناهگاه های گروههای مسلح در حومه جنوبی پایتخت را به محاصره درآوردند.

یکی از نیروهای ارتش که در عملیات مزبور شرکت داشت تصریح کرد: به دنبال فرار عناصر القاعده و تروریست های خارجی از منطقه داریا، شهرک " حجیره " به یکی از بزرگترین پناهگاههای تروریست ها تبدیل شد و ارتش سوریه در حال حاضر " حجیره " را به محاصره خود درآورده است.

یکی دیگر از نیروهای ارتش سوریه گفت: شمار زیادی از اعضای این گروههای تروریستی به ویژه جبهه النصره که در میان آنها اتباع کشورهای مختلف مانند افغانستان، لیبی، چچن، عربستان و اردن به چشم می خورد، کشته شده اند.

عملیات ارتش در " بیت سحم " به عنوان سومین مرحله از عملیات تأمین امنیت اطراف حرم حضرت زینب(س) می باشد، که هدف از آن، پایان دادن به حملات خمپاره ای تروریست ها به اطراف حرم مطهر و منطقه زینبیه است.

این عملیات پس از موفقیت ارتش در عملیات پاکسازی "الحسینیه"، "الذبابیه" و "البویضه" انجام می گیرد که برخی از این مناطق به عنوان مثلث مرگ یاد می کردند.