اسنودن مدارکی دال بر همکاری آمریکا و اروپا در جاسوسی از روسیه، چین و ایران دارد

به گزارشافکارنیوز،واشنگتن پست اظهار کرد: مقامات آمریکایی به سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی برخی از کشورهای اروپایی درباره اسنادی که در اختیار ادوارد اسنودن کارمند سابق سرویس امنیت ملی آمریکاست هشدار دادند.

این مقامات آمریکایی به کشورهای اروپایی مذکور اعلام کردند: در بین اطلاعات سری که در اختیار اسنودن است مدارکی وجود دارد که ثابت می کند سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی برخی از کشورها با سرویس های اطلاعاتی آمریکا در چه زمینه هایی همکاری و فعالیت داشتند.

این مسئولان آمریکایی فاش کردند: در زمانی که ادوارد اسنودن در سرویس امنیتی و اطلاعاتی آمریکا کار می کرده موفق شده بود به هزاران سند اطلاعاتی محرمانه طبقه بندی شده سرویس اطلاعات و امنیت ملی دست یابد که نشان می دهند، اطلاعات محرمانه‌ای از ایران، روسیه و چین به دست آمده است.

واشنگتن پست در بخش دیگری از این خبر به نقل از این مقامات آمریکایی می نویسد: برخی از این اطلاعات نشان می دهند، آمریکا چگونه با برخی از کشورها در جهان به صورت مخفیانه روابط اطلاعاتی و جاسوسی داشته است.

مقامات آمریکایی در این باره اعلام کردند: اطلاع دادن به این کشورها در خصوص مدارکی که اسنودن اکنون آنها را به دست آورده کار ساده ای نیست چرا که سرویس اطلاعاتی آمریکا تنها با بخشی از این نظام ها همکاری اطلاعاتی داشته و دولت ها از آن بی اطلاع بوده اند.

مقامات آمریکایی عنوان کردند: به عنوان مثال بخشی از اطلاعاتی که اسنودن به دست آورده در رابطه با روسیه است که از طریق یکی از کشورهای عضو ناتو درباره روسیه به دست آورده بودیم.

این مقامات آمریکایی در پایان عنوان کردند: تنها مساله خوشبینانه ای که ما در این خصوص یافته ایم این است که اسنودن تمام اطلاعات سری خود را در اختیار روزنامه ها قرار نداده است، و وی بارها تاکید کرده قصد ندارد امنیت ملی آمریکا را به خطر اندازد.