به گزارشافکارنیوز، یدیعوت آحارونوت نوشت: موفقیت مذاکرات بین ایران و ۵ + ۱، منافع راهبردی مهمی برای اسرائیل به دنبال دارد و ضمن اینکه برنامه اتمی نظامی(!) ایران را متوقف می‌کند، باعثتوقف تاکتیک‌های خرابکارانه ایران در منطقه می‌شود و این همان چیزی است که اسرائیل با دیپلماسی و یا عملیات نظامی دنبال تحقق آن است.

این روزنامه با اشاره به مواضع بنیانگذار جمهوری اسلامی در زمینه صدور انقلاب اسلامی و حمایت از گروه‌های مقاومت ضد صهیونیستی نوشت: نباید فتوای کمک امام خمینی به فلسطینی‌های سنی برای رهایی از یوغ دولت اسرائیل را از یاد ببریم. با سازش ایران با آمریکا منطقی است فرض کنیم که ایران مجبور است از فعالیت‌های خود در حمایت از گروه‌های مبارز فلسطینی دست بکشد که این به نفع اسرائیل است.

یدیعوت آحارونوت در پایان نوشت: با توجه به دیپلماسی مخفیانه و بلندپایه اوباما- نتانیاهو، کاری که باید انجام دهیم این است که اطمینان داشته باشیم توافقنامهای که با ایران امضا خواهد شد، توافقنامهای معقول خواهد بود و این کشور را دستکم دو سال از دستیابی به توانایی سرهمبندی کردن سه یا چهار کلاهک هستهای بازخواهد داشت. اگر بخواهیم، هر رویایی قابل تحقق است(!)