۳ استراتژی تروریست‌ها برای نابودی سوریه

به گزارش افکارنیوز، «وائل الأمام» دکترای آمار تطبیقی و استاد دانشگاه سوریه با اشاره به آنچه در سوریه رخ می‌دهد گفت: آنهایی که امروز این تحولات را ایجاد کرده‌اند، اهدافی دارند که ایجاد و گسترش رعب و وحشت در بین ملت یکی از آنهاست.

وی هدف اولیه تروریست‌ها در سوریه را ایجاد ناامنی در این کشور خواند و اظهار داشت: گام دوم هدف قرار دادن همه اماکن و از جمله بزرگراه‌ها بود تا مواد غذایی به استان‌ها نرسد و مردم گرسنه بمانند.

این استاد دانشگاه از بین رفتن امنیت در کشور را باعثافزایش هزینه در برای ملت و حکومت در تمامی زمینه‌ها خواند و افزود: هدف دیگر تروریست‌ها افزایش تعداد شهدا هم از ملت و هم از حکومت بود.


وائل الأمام دکترای آمار تطبیقی از دمشق

این کارشناس آمار مقایسه‌ای هدف دیگر تروریست‌ها را خسارت به اراضی و محصولات کشاورزی در سوریه دانست و گفت: آنها به صاحبان اراضی پول می‌دادند که محصولاتشان را نگه دارند و نفروشند و کشاورزان از روی ترس و وحشت این کار را انجام می‌دادند؛ در نتیجه مردم گرسنه و فقیر شده و مجبور به مهاجرت می‌شدند.

الأمام خاطرنشان کرد: این از جمله استراتژی‌های تروریست‌ها برای نابودی کشور و از بین بردن حکومت مرکزی بود.

حقایقی از فعالیت‌های تروریستی معارضه سوریه در ماه ابتدایی بحران

«اکرم مکنا» استاد دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه دمشق نیز از جمله دیگر مهمانانی بود که به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص بحران سوریه پرداخت.

وی با بیان اینکه اوضاع فعلی در سوریه حقیقتاً پیچیده است، چرا که ابعاد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در هم تنیده‌ای دارد، اظهار داشت: در سوریه معارضه وجود ندارد، چرا که معارضه دست به سلاح نبرده و اقدام تروریستی انجام نمی‌دهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه گروه‌های به اصطلاح معارض از همان ابتدا کشتار را آغاز کردند یعنی در ماه اول یک افسر سوری در «بانیاس» کشته و یک ماه بعد گروهی از نظامیان در «درعا» سر بریده شدند و پس از چند ماه حدود ۱۴۰ نیروی ارتش را در «جسر الشغور» سر بریدند، خاطرنشان کرد: ما در سوریه معارضه حقیقی نداریم و این مایه تأسف است. البته یکسری مخالفان وطن‌دوست داخلی داریم. الأمام با اشاره به اینکه در تحولات سوریه شاهد همپیمانی فساد و تروریسم بودیم، اظهارداشت: آنها بشار اسد را به عنوان نماد عربی مقاومت هدف قرار دادند و در گام بعدی سید حسن نصرالله را هدف گرفتند که نشان می‌دهد هدفشان محور مقاومت بود که آمریکا نیز این موضوع را آشکارا اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ما شاهد پست‌ترین نوع جنگ در سوریه هستیم، افزود: برخی با خارج ارتباط گرفتند و متأسفانه اغلب کشورهای عربی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند که در رأس آنها شورای شیطانی(همکاری) خلیج فارس و ترکیه هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به کشتار مردم بیگناه از سوی به اصطلاح معارضان گفت: مردم روستایی و مسیحی نشینان، کودکان و زنان چه گناهی کرده‌اند که سرهای آنها بریده و مورد تجاوز قرار می‌گیرند. آنها مساجد و کلیساها را هدف قرار داده‌اند و حتی به قبرستان‌ها و عتبات عالیات نیز هتک حرمت کرده‌اند.

الأمام یادآور شد: امروز شاهد هجوم جهل به تمدن سوریه هستیم که عربستان سردمدار این هجوم است که در این کشور زنان حتی اجازه رانندگی را هم ندارند.

وی با اشاره به دهها هزار شهیدی که ملت و ارتش سوریه برای مبارزه با تروریست‌ها تقدیم کرده است، افزود: امروز شاهدیم که پیرمردی برای گرفتن جسد فرزند شهیدش می‌رود، اما می‌گوید همه این‌ها فرزندان من هستند و یا زنی که از شهادت فرزندش در راه سوریه خوشحال است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه پیروزی نزدیک است، گفت: درست است که تاسیسات زیربنایی ما را نابود کرده‌اند، اما پیروزی ما پیروزی بر توطئه و طرحی است که برای ما پیچیده‌ شده است.

الأمام ادامه داد: بشار اسد به عنوان نماد مقاومت می‌گوید، مذاکره کنیم و داور بین ما و شما صندوق‌های رأی باشد، اما تروریست‌ها و معارضه از آنجا که می‌دانند شکست می‌خورند حاضر به راه حل سیاسی نیستند، لذا هیچ گزینه دیگری به جز پیروزی نداریم.

وی در پایان با اشاره به درگیری داخلی بین تروریستها که این روزها شدت نیز یافته است، یادآور شد: داعش، ارتش آزاد و جبههالنصره یکدیگر را میکشند و جالب اینجاست که دلیل جنگ خود با یکدیگر را مزدوری گروه مقابل برای ارتش و حکومت سوریه میدانند. آنها به یکدیگر اتهام میزنند که ساخته و پرداخته نظام سوریه هستند!