رایزنی مخالفان سوری در مورد تشکیل دولت موقت

به گزارش افکارنیوز، هیات ائتلاف مخالفان سوریه امروز نشستی را در شهر استانبول ترکیه برای بررسی مساله تشکیل دولت موقت تشکیل می‌دهد.

در این نشست که به مدت دو روز برگزار می‌شود، ائتلاف مخالفان سوریه موضع نهایی خود را در خصوص مشارکت در ژنو۲ تعیین خواهد کرد.

براساس بیانیه صادر شده از سوی ائتلاف مخالفان سوریه، از مهمترین موضوعات مورد بحثدر نشست امروز، مساله تشکیل دولت موقت به ریاست احمد طعمه، نخست وزیر مخالفان سوریه است.

علاوه براین ائتلاف مخالفان سوریه در نشست دو روزه خود مساله عضویت ۱۱ شخصیت جدید از شورای کردهای سوریه در این ائتلاف را مورد بررسی قرار خواهد داد.

احمد طعمه ماه کتبراعلام کرده بود که به تشکیل دولت موقت نزدیک شده است.

وی همچنین تاکید کرد که اسامی وزرای دولت موقت به زودی اعلام خواهد شد و دولت موقت در منطقه‌ای بسیار نزدیک به مرزهای سوریه فعالیت خواهد کرد.

در همین حال شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که آمریکا فشارهایش بر مخالفان سوریه جهت قانع کردن آن‌ها برای شرکت در ژنو ۲ افزایش داده است.

بنا به گفته اعضای ائتلاف مخالفان سوریه رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه اخیرا نشست‌هایی را با رهبران بلند پایه ائتلاف مخالفان سوریه در شهر استانبول ترکیه برگزار کرده که هدف از این نشست‌ها اعمال فشار بر مخالفان جهت موافقت با مشارکت در کنفرانس ژنو۲ است.

اعضای ائتلاف مخالفان سوریه همچنین تاکید کردند که تنش در روابط میان آمریکا و عربستان به عنوان دو حامی اصلی ائتلاف مخالفان سوریه نیز ابهام زیادی را ایجاد کرده است.

قرار است در نشست امروز ائتلاف مخالفان سوریه ۱۰۸ عضو ائتلاف شرکت کنند.

علاوه بر این در ین نشست درگیری در خصوص عضویت ۱۱ عضو جدید کرد نیز انجام خواهد شد.

یک منبع در ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد به احتمال زیاد ائتلاف مخالفان تنها موافقت ضمنی خود را با رفتن به ژنو۲ اعلام خواهد کرد، چرا که ما احساس می‌کنیم در حالی که خود ابرقدرت‌ها در حال اختلاف دارند ما قربانی خواهیم شد.

از سوی دیگر مقامات روسیه اعلام کردند که شورای مخالفان سوریه دعوت مسکو برای سفر به این کشور و انجام نشستی مشورتی پیش از برگزاری ژنو ۲ را رد کرده است.

یکی از اعضای شورای مخالفان سوریه در این خصوص گفت: دلیل مخالفت شورا با رفتن به نشست مشورتی که روسیه پیشنهاد آن را داده بود این است که شورا اساسا تصمیم گرفته به ژنو۲ نرود.