تل‌آویو می‌کوشد از توافق با ایران جلوگیری کند

به گزارشافکارنیوز،شبکه تلویزیونی العربیه اظهار کرد: " ربا ابودرغم " گزارشگر العربیه در گزارشی با اشاره به اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا در ابوظبی که طی آن ایران را مسئول عدم دستیابی به توافق در مذاکرات اخیر ژنو دانست گفت: تغییر مواضع بین‌المللی درباره مذاکرات ژنو درخصوص برنامه هسته‌ای ایران به خوبی قابل مشاهده است بخصوص که جان کری ایران را مسئول عدم دستیابی به توافق نهایی دانست و افزود کشورش برای امضای هیچ توافقنامه ای عجله ندارد.

در ادامه پس از پخش قسمتی از سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکرات ژنو و ایران آمده است: پیچیدگی های این مسئله تا حد زیادی به نگرانی‌های اسرائیل نیز مربوط می‌شود. با وجود آن که جان کری کوشید به اسرائیل و دیگر متحدان آمریکا در منطقه درباره نزدیک شدن آمریکا و ایران به یکدیگر، اطمینان خاطر بدهد، اما اسرائیل نتوانست نگرانی روز افزون خود را پنهان کند و اعلام کرد به تلاش‌های خود برای تاثیرگذاری بر کنگره آمریکا به منظور جلوگیری از امضای هرگونه توافقنامه‌ای بین ایران و گروه ۱ + ۵ استفاده می کند. در همین حال ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد در صورتی که توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران پیش نیاید، مجازات‌های بیشتری بر ایران اعمال خواهد شد.

وی همچنین از کاهش مجازات‌ها با هرگونه توافقنامه اولیه‌ای که بین طرفین به دست بیاید، خبر داد.

در ادامه پس از پخش قسمتي از سخنان هيگ در مجلس عوام انگليس آمده است: با نزديک شدن زمان از سرگيري مذاکرات بين ايران و گروه ۱+۵، لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه که به کارشکني در راه توافق متهم شده بود، لحن خود را نرمتر کرد و از نزديک بودن دو طرف به توافق خبر داد.