روسیه: گروه ۱ + ۵ طرح متحدی در ژنو ارائه نکرد

به گزارشافکارنیوز،ریا نووستی اظهار کرد: " سرگی لاوروف " وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه اظهار داشت که گروه " ۱ + ۵ " در مذاکرات ژنو بر سر برنامه هسته‌ای تهران طرح متحدی برای حل و فصل این موضوع با ایران تدوین نکرد.

لاوروف اعلام کرد در این مذاکرات طرح آمریکا برای حل مساله بررسی شد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد که این بار گروه " ۱ + ۵ " سند مشترکی را تدوین نکرد. طرح امریکا بود که در نهایت با موافقت ایران روبرو شد. ما و همچنین تعداد دیگری از اعضای گروه " ۱ + ۵ " از این طرح بشدت حمایت کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه گفت در آخرین لحظه اصلاحاتی در طرح آمریکا صورت گرفت. لاوروف خاطرنشان ساخت: " ما اصلاحات را ندیدیم و طرح اصلاح شده درست در آخرین لحظه که می‌بایستی از ژنو پرواز می‌کردیم توزیع شد. ما گفتیم در نگاه اول هیچونه مساله مهمی در این اصلاحیه‌ها نمی بینیم اما زبان تشریح این ایده‌ها باید برای تمام شرکت کنندگان از جمله گروه " ۱ + ۵ " و ایران قابل قبول باشد ".

به گفته وزیر امور خارجه روسیه اکنون طرح آمریکا و اصلاحیه های وارده در آن روی میز مذاکرات قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: "ما تمام این موارد را در سطح مدیران سیاسی بررسی خواهیم کرد که قرار است نشست آنها روز ۲۰ نوامبر برگزار شود".