اوباما نتانیاهو را رد تماس می‌کند؟

به گزارش افکارنیوز، یک منبع آگاه در گفتگو با این روزنامه از افزایش اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره پرونده هسته‌ای کشورمان خبر داد.

وی تاکید کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا طی دو روز اخیر بارها از پاسخ به تماس‌های تلفنی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خود داری و این امر را به جان‌کری وزیر خارجه اش محول کرده است.

این درحالی است که لابی‌های یهودی آمریکایی به منظور پر نمودن شکاف بین این کشور و رژیم صهیونیستی در حال میانجیگری نزد اوباما هستند. این لابی‌ها به دنبال این هستند که واشنگتن از نتانیاهو برای دیدار با اوباما دعوت کند.

در این بین یک منبع هم به نقل از نزدیکان نتانیاهو گفته است که لابی ‌های یهودی در آمریکا و اعضای دموکرات و جمهوری خواه طرفدار اسرائیل در کنگره به کاخ سفید فشار آورده‌اند که توافق احتمالی با ایران بر سر پرونده‌ هسته‌ای این کشور را تغییر دهد.

وی افزود این افراد موفق شدند که برخی از موارد مربوط به حزب‌الله و سوریه را نیز در مفاد این توافق احتمالی جای دهند.

این منبع تاکید کرد که رفع برخی از نگرانی های رژیم صهیونیستی از حزب‌الله و سوریه و مسائل منطقه‌ای در توافق پیش رو این رژیم را مکلف می‌کند که با پذیرش پیشنهاد آمریکایی ها در خصوص مذاکرات صلح با طرف فلسطینی از برخی از مواضع خود عقب نشینی کند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی مکلف میشود فعالیتهای شهرکسازی های خود را در زمان باقیمانده از مذاکرات صلح با تشکیلات خود گردان فلسطین متوقف نماید.