سیطره ارتش سوریه بر سه منطقه استراتژیک

به گزارش افکارنیوز، ارتش سوریه در ادامه عملیات بزرگ خود در استان حمص توانست بر برخی از روستاهای مهم حومه این استان سیطره پیدا کند.

ارتش سوریه اخیرا پس از درگیریهای شدید با جبهه النصره در حومه حمص توانست بر روستای مهین آخرین روستای جنوب شرقی حمص سیطره پیدا کند و این روستای مهم را از کنترل تروریستها خارج کند.

در ادامه این عملیات ارتش سوریه توانست مناطق حوارین و الحدثرا نیز تحت سیطره خود درآورد که با توجه به وجود انبارهای تسلیحاتی، مناطق مهمی ارزیابی می شوند.

منابع امنیتی اعلام کردند: در این مناطق اجساد صدها تروریست که در درگیری با ارتش سوریه کشته شده اند بر زمین دیده می شود.

مناطق مهین، حوارین و الحدثسه منطقه مهم و راهبردی جنوب شرقی حمص محسوب می شود که توسط ارتش سوریه از دست تروریستها خارج شده است.

از سوی دیگر، منطقه مهین از دو جهت اهمیت فراوانی داشت. نخست اینکه با توجه به دارا بودن انبارهای تسلیحاتی به عنوان منبع مهم تروریستها برای حمله به نیروهای دولتی استفاده می شد. همچنین تروریستها از این منطقه به عنوان پایگاه لجستیکی انتقال تسلیحات و تجهیزات نظامی به منطقه القلمون استفاده می کردند که ارتش سوریه به تازگی عملیات مهمی را در آنجا آغاز کرده است.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- منابع موثق امنیتی از هلاکت " عبدالقادر الصالح " سرکرده گردان تروریستی التوحید در پی بمباران حومه حلب توسط ارتش سوریه خبر می دهند.

بنابراین گزارش، الصالح پس از مجروح شدن با یک هواپیمای اختصاصی به بیمارستانی در آنکارا انتقال داده شده و در آنجا مرده است. عبدالقادر الصالح در جولای ۲۰۱۲ گردان التوحید را در حومه حلب تشکیل داد و پس از اعلام عضویت در شورای نظامی حلب توانست نیمی از این استان را تحت سیطره گردان متبوع خود درآورد.

- ارتش سوریه به طور کامل بر دو روستای دویرینه و الزرزور در نزدیکی فرودگاه حلب سیطره پیدا کرد.

- حملات خمپاره ای گروههای تروریستی به منطقه الاشرفیه در حلب باعث کشته شدن سه شهروند و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر شد.