به گزارش افکارنیوز، صدها هزار نفر که در تابستان سال ۲۰۱۱ به خیابان ریختند و علیه هزینه‌های زندگی و فرسایش طبقه متوسط در این رژیم دست به اعتراض زدند.

اینکه بیشتر معترضان از طبقه متوسط جامعه بودند، این مسئله را افشا می‌کند که مردم طبقه متوسط به سختی زندگی می‌کنند و قادر به بیرون آمدن از این شرایط نیستند.

دو سال پس از این اعتراض اجتماعی، مجموعه اطلاعات آماری ادعای معترضان را اثبات می‌کند.

طبقه متوسط در اقصی نقاط جهان با مشکل رو به رو است و این مشکلات اکنون به رژیم صهیونیستی سرایت کرده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد طبقه متوسط در این رژیم به تدریج در حال ضعیف شدن بوده و در معرض نابودی کامل است.

نتایج تحقیقات موسسه مطالعات سیاست اجتماعی تایوب(Taub) نشان می‌دهد، شکاف درآمدی دهک نهم(ثروتمندان جامعه) و کارگران طبقه متوسط رژیم صهیونیستی و همچنین شکاف درآمدی میان طبقه متوسط و دهک اول(فقیران جامعه) از تمام کشورهای توسعه یافته بیشتر است.

همچنین شکاف درآمدی میان درصدهای هفتاد و پنجم تا بیست و پنجم، به عبارت دیگر شکاف درآمدی در میان خود طبقه متوسط _ میان طبقه متوسط رو به بالا و رو به پایین _ بالاترین نرخ در جهان توسعه یافته است.

به بیان ساده تر، شکاف درآمدی در رژیم صهیونیستی بین طبقه ثروتمند و متوسط، بین طبقه متوسط و فقیر و بین طبقه متوسط رو به بالا و طبقه متوسط رو به پایین، بالاترین نرخ در جهان توسعه یافته است.

این اختلاف طبقاتی بدان معناست که مشکل نابرابری در رژیم صهیونیستی اسرائیل تنها به طبقه ثروتمند که به ثروت اندوزی خود ادامه می‌دهند، یا ارتودوکس های محافظه کار و اعراب که تغییرات چندانی نداشته‌اند، بر نمی‌گردد.

مشکل نابرابری به مراتب جدی تر بوده و به تمام دهک ها به ویژه طبقه متوسط در حال گسترش است.