تنها راه آزادی فلسطین مقاومت مسلحانه است

به گزارش افکارنیوز، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی " همبستگی با ملت فلسطین " تاکید کرد: تصمیماتی برای ادامه مقاومت وجود دارد و ما نسبت به این گزینه اطمینان داریم.

وی عنوان داشت: باید میان ادامه مقاومت به عنوان یک خط مشی و وجود یا عدم وجود عملیات مقاومت‌ در این مرحله تفاوت قائل بود. آنچه که برای ما مهم است ادامه خط مقاومت است. اما در خصوص عملیات باید بگویم که این امر به شرایط و ارزیابی نیروهای مقاومت بستگی دارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید دارد که فلسطین تنها با تفنگ و مقاومت فلسطینی‌ها آزاد خواهد شد.

وی در خصوص جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: جنبش حماس در راس نیروهای مقاومت در فلسطین قرار دارد و یکی از ستون‌های محور مقاومت است که جهت گیری خود را برای مقابله با اسرائیل گم نمی‌کند.

نعیم قاسم تصریح کرد که اختلافات در خصوص مساله سوریه همواره موضوع بحثمشترک میان حزب الله و حماس بوده و در این مذاکرات اصول‌ و مبادی مورد بررسی قرار نگرفته است و تنها در خصوص جزئیات و برخی مواضع سیاسی که با تحولات منطقه رابطه دارد بحثو مذاکره شد.

وی ادامه داد: حزب الله مصمم است که رابطه خود با حماس را ادامه دهد و از این جنبش حمایت کرده و بر نقش آن در مقاومت فلسطین تاکید کند.

نعیم قاسم اظهار کرد: حزب الله نمی‌پذیرد که هرگونه اختلاف در دیدگاه‌ها باعثتوقف حمایت از مقاومت فلسطین شود.

وی از همگان خواست تا به دنبال فتنهها کشیده نشوند و به نفع مساله فلسطین و به گذشته این مساله بیاندیشند. چه کسی در گذشته در کنار آنها و چه کسی در مقابل آنها ایستاده همان کسانی که موضعی علیه مسله فلسطین اتخاذ کرند، خودشان امروز علیه مساله سوریه هستند.