ماموریت ویژه نتانیاهو به موساد درباره ایران

به گزارش افکارنیوز، هفته‌نامه «ساندی‌تایمز» در شماره امروز خود به نقل از منابع امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی نوشته است «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از موساد خواسته است عملکرد ایران در زمینه تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای را تحت نظر گرفته و هرگونه انحراف و نقض توافقنامه ژنو از جانب تهران را گزارش کند.

ایران و گروه ۱ + ۵ یک هفته قبل بعد از ۵ روز مذاکرات فشرده، به توافقی اولیه دست یافتند. این توافق موقت، تعهداتی را طی ۶ ماه آینده تعهداتی را برای طرفین ایجاد می‌کند و همزمان فرصتی برای مذاکرات بیشتر و دستیابی به توافق نهایی فراهم می‌کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بارها به مخالفت با این توافقنامه پرداخته و آن را «اشتباه تاریخی» خوانده است. وی در تلاش است تا با استفاده از لابی‌های صهیونیستی از جمله «آیپک» کنگره را به تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران وادارد.

ساندی‌تایمز نوشته است پیدا شدن شواهدی که نتانیاهو از موساد درخواست کرده، و ارائه آن به کنگره می‌تواند کار «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بیش از پیش دشوار کند. دولت آمریکا متعهد شده است در ۶ ماه آینده با استفاده از اختیارات خود، از تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران جلوگیری کند.

مقامات اطلاعاتی صهیونیست به ساندیتایمز گفتهاند فعالیت اصلی آنها بر برنامههای موشکی ایران، تلاش برای ساخت بمب و نهایتا وجود سایتهای هستهای مخفی در این کشور، متمرکز خواهد بود.