به گزارش افکارنیوز، روزنماه فایننشال تایمز گزارش داد مدیر عامل شرکت نفتی انی ایتالیا(Eni) امروز(پنجشنبه) با وزیر نفت ایران در وین دیدار کرد.

بر اساس این گزارش این دیدار در هتل محل اقامت آقای زنگنه انجام شد.

این گزارش می‌افزاید پائولو اسکرونی، مدیر عامل این شرکت نفتی برای گفت‌وگو درباره پروژه‌های نفتی و گازی با وزیر نفت ایران دیدار کرده است.

شرکت‌های غربی به موجب تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا از انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید در ایران منع شده‌اند اما توافق موقت ایران و کشورهای ۱ + ۵ طی هفته‌های گذشته در ژنو بار دیگر امیدهای این شرکت‌ها برای رفع محدویت‌ها و گشوده شدن بخشی از مهم‌ترین منابع نفتی خاورمیانه را زنده کرده است.

آقای اسکرونی پس از دیدار یک ساعته با زنگنه که آن را «بسیار گرم» توصیف کرد گفت: «درباره پروژه‌های معینی که سالها، قبل از آنکه تحریم‌ها اعمال شوند، در حال بررسی آن بودیم، گفت‌وگو کردیم. ما از فرصت شش ماه آینده برای شناسایی فرصت‌های منافع مشترک استفاده خواهیم کرد.»

وی ادامه داد: «البته اینها همه منوط به لغو تحریم‌ها هستند، اما ما امیدواریم که آنها به زودی رفع می‌شوند.»

در زمان آغاز تحریم‌های نفتی در تابستان ۱۳۹۱ شرکت انی در ازای توسعه میدان نفتی دارخوین در قالب قرارداد بیع متقابل، بیش از یک میلیارد دلار از ایران طلبکار بود.

در آن زمان اتحادیه اروپا علیرغم تحریم کامل نفتی ایران به این شرکت اجازه داد در ازای طلب خود همچنان از ایران نفت وارد کند.