جنون سعودی از بغداد تا دمشق و بیروت

به گزارش افکارنیوز، پایگاه خبری الحدثدر این گزارش به قلم عبدالله قمح آمده است جنون حاکمان عربستان پس از توافق هسته ای ایران و غرب(گروه ۱ + ۵) به اوج خود رسیده است و بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات حکومت سعودی، دست القاعده را باز گذاشته است تا هر کس را که مخالف سعودی باشد، هدف قرار دهد که این اقدامات تجاوزکارانه از سفارتخانه ها آغاز شده و به انفجار مناطق مسکونی و شعله ور کردن آتش فتنه هم می رسد.

در این گزارش آمده است از بغداد تا دمشق و بیروت، ما شاهد جنون روافزون سعودی به ویژه در هفته های اخیر هستیم که نقش مشکوک این رژیم برای متلاشی کردن جوامع و تبدیل آنها به جوامع درگیر با یکدیگر را اثبات می کند.

خشم سعودی ها در اجرای طرح هایشان نمایان است که این طرح ها به ویژه در سرزمین شام با شکست روبرو شد، حکومت سعودی همچنین از توافق اخیر ایران و آمریکا در زمینه هسته ای و همچنین انعطاف پذیری آمریکا در برابر روسیه و تغییر لحن دولتمردان آمریکا در خصوص سوریه عصبانی است و همه این مسائل، سعودی را به بازی با دوستش، اسرائیل مجبور کرد به طوری که دو طرف به خاطر ضربه زدن به هر راه حلی که هدف از آن حل مسالمت آمیز مشکلات منطقه باشد، همپیمان شده اند.

جنون سعودی و عراق

در خصوص عراق، جنون حاکمان عربستان در وحشیانه ترین شکل از انفجارها و تروریسم و کشتار هدفمند که انسان ها و خاک و مغزها را هدف قرار داده، نمایان شده است. عربستان در طول این سال ها، عراق را با هزاران مزدور القاعده خود غرق کرد که به عملیات کشتار هدفمند پزشکان و افسران و نخبگان و خبرنگاران عراقی به اتهام کفر یا مزدوری پرداخته و همچنان به این اقدامات دست می زنند.

جنون سعودی در برهه اخیر با وارد کردن عراق در یک بحران سیاسی از طریق حمایت از گروه ها و احزاب سیاسی خاص با هدف تخریب هدفمند روند متزلزل سیاسی این کشور ادامه یافت و همزمان از گروه های قاتل و مسلح طایفه ای حمایت می کند که القاعده اولین و آخرین این گروه ها نیست به طوری که این گروه ها در مناطق مشخصی با هدف گسترده پدیده کینه توزی طایفه ای و کشاندن کشور به سمت جنگ طایفه ای دست به انفجار می زنند. نقش سعودی به حدی ویرانگر است که شخصیت های مهمی در عراق، سازمان اطلاعات سعودی را به شعله ور کردن آتش درگیری های طایفه ای در خدمت به منافع این رژیم متهم کرده اند.

جنون سعودی و سوریه

در سوریه اوضاع بهتر از عراق نیست، وحشی گری سعودی با رنگ و بوی صهیونیستی آشکار است. عملیات جنایتکارانه انتحاری تروریستی تکفیری در تمام مناطق سوریه به همراه شبه نظامیان مسلحی که همان ایده های خطرناکی را دارند که در عراق هم حضور دارند، سعودی این گروه ها را برای کشتار هدفمند و اشغال شهرها و روستاها و ویران کردن مظاهر تمدنی در سوریه به خدمت گرفته است که جنایات این گروه ها در معلولا و دمشق و حلب و حمص و ادلب و … نمونه ای از این جنون سعودی است. البته سعودی ها تنها به این اقدامات بسنده نکرده اند، بلکه گروه های نظامی را تشکل داده اند که به طور مستقیم از سازمان اطلاعاتی خود دستور می گیرند.

سعودی ها به چند گروه مسلح دستور دادند یک ائتلافی موسوم به جبهه اسلامی سوریه را تشکیل دهند که این ائتلاف تروریستی مسلح اخیرا در مناطق حساس به ویژه در غوطه دمشق و منطقه القلمون به طور گسترده فعال شده اند. پس از آنکه طرح های سعودی با شکست های پیاپی روبرو شد، عربستان به این گروه های مسلح دستور داد وارد غوطه شرقی شده و آن را برای باز کردن درهای دمشق اشغال کنند اما به سرعت این طرح هم با ضربات سنگینی که این گروه ها متحمل شدند، شکست خورد و ده ها و حتی صدها تروریست سعودی از جمله سرکردگان و مسئولان میدانی و افسرانی از ارتش سعودی به هلاکت رسیدند تا شکست دیگری بر عربستان وارد شود که کینه توزی اش به اوج خود رسیده است و با هر وسیله ای می خواهد موفقیت های ارتش سوریه را متوقف کرده و فرمولی را که خود می خواهد در کنفرانس ژنو دو تحمیل کند که در حال حاضر تحولات میدانی هرگز به نفع سعودی نیست که هر روز متحمل شکست می شود. همچنین باید به جنون خمپاره ای گروه های تروریستی وابسته به سعودی اشاره کرد که خمپاره ها را بر سر مردم سوریه در دمشق و حلب و دیگر مناطق فرود می آورند.

سعودی ها که تا کنون در رسیدن به اهدافشان در سوریه با شکست روبرو شده اند، به تازگی سه هزار تروریست مزدور خود را برای حمله به منطقه مسیحی نشین صیدنایا به خدمت گرفته اند و گروه تروریستی موسوم به حرکه احرار الشام و حرکه تحریر الشام وهابی به همراه جبهه النصره و گروه های دیگر وابسته به جبهه اسلامی به ویژه جیش الاسلام که مورد حمایت گسترده سعودی ها قرار دارند حدود سه هزار فرد مسلح را برای حمله به منطقه مسیحی نشین صیدنایا در القلمون جمع کرده اند.

جنون سعودی و لبنان

در لبنان هم حکومت عربستان بیش از دو سال است که تمام راه حل ها را به شکست کشانده است، سعودی جنگ خود در لبنان را به سمت هجمه و تعدی به حزب الله برای مخدوش کردن وجهه مقاومت کشانده است. در لبنان هم جنون سعودی واضح تر از سوریه و عراق است. سعودی جام خشم خود را بر حزب الله خالی کرده است. جام خشم نظامی و تروریستی سعودی ها پس از جنگ رسانه ای علیه حزب الله از طریق برخی رسانه های مزدورشان لبریز شده است. در طول ماه های گذشته جنگ سعودی علیه حزب الله در این روزنامه ها و رسانه های مزدور نمایان شده است و این رسانه ها زشت ترین تعابیر را علیه حزب الله به کار می برند و کارشان حتی به جایی رسیده است که به شخص سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله هم تعدی کرده و وی را به تروریست و قاتل توصیف می کنند.

حکومت سعودی حتی به این اندازه از کینه و جنون بسنده نکرده است بلکه به گسترش دامنه جنون خود روی آورده است تا به عملیات تروریستی برسد، گروه های تروریستی وابسته به سعودی به مناطق مسکونی حمله کرده و بیگناهان را به قتل می رسانند و کار به انفجار سفارت ایران هم رسید. سعودی همچنین ده ها خودرو بمب گذاری شده را از منطقه القلمون که شبه نظامیان سعودی در آن نفوذ دارند و همچنین از طریق فعال کردن گروه ها و باندهای خود در طرابلس لبنان وارد لبنان کرده اند، جنون سعودی به شکل آشکاری پس از حمله به الغوطه و سفارت ایران نمایان شده است و تحرکات و آشوبگری نظامی تروریستی در مناطق حساس لبنان هم به خوبی عمق خشم و جنون حاکمان عربستان را نشان می دهد.

علاوه بر آن جنون سعودی در سیاست هم از طریق جنگ مخدوش کردن وجهه حزب الله و مقاومت از طریق تعطیل کردن نهادها و تحریک ارتش لبنان از طریق شخصیت های بلندپایه برای جنگ با حزب الله ادامه یافت به طوری که میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در سفر اخیرش به سعودی عمق نفرت سعودی ها از حزب الله را در قالب توهین و تحریک و اتهام مشاهده کرد.

عمق جنون سعودی

به نظر می رسد جنون سعودی همچنان ادامه دارد و چه بسا دامنه این جنون پس از بازگشت بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات این رژیم از روسیه که دست خالی برگشت به اوج خود برسد که منابع نزدیک به سفارت روسیه در بیروت تاکید کرده اند بندر بن سلطان در روسیه شکست خورد و نتایج این شکست به زودی بر لبنان و سوریه و عراق آشکار خواهد شد به طوری که جنون سعودی وارد مرحله جدیدی پس از شکست تمام طرح ها در آستانه نشست ژنو دو خواهد شد که عربستان می خواهد هر چیزی که طرح های اسرائیل را محقق نکند، به نتیجه نرسد.

سعودی ها از سوریه تا عراق و لبنان، جنگ تمام عیاری را علیه هر موجود زنده ای به راه انداخته اند، هدف سعودی ها از این جنگ، راحتی و آرامش اسرائیل و اجرای طرح های این رژیم و تضعیف کشورهای منطقه و وارد کردن این کشورها در درگیری های داخلی است که به تضعیف آنها منجر شود، اما امور بر وفق مراد سعودی ها پیش نمی رود و طرح سعودی - صهیونیستی شکست خورده که نتیجه این شکست را در جنون سعودی ها در منطقه می بینیم و طرح پویا و زنده مقاومت اولین گام های پیروزی را به سمت پیروزی تعیین کننده و نهایی ترسیم می کند.