اشک تمساح کشورهای حوزه خلیج‌فارس بر رنج‌ سوریه

به گزارش افکارنیوز، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیانیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت تنها حاوی دروغ‌های افرادی بود که دستانشان با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی و انتشار افکار تروریستی و وهابی به خود مردم سوریه آلوده شده است.

وزارت خارجه سوریه به طور ویژه ریاض را به این اقدامات متهم و تاکید کرد: نظام عربستان سعودی در ریختن خون مردم سوریه نقش اصلی را ایفا کرده و می‌کند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: گریه آنها بر رنج‌های مردم سوریه تنها اشک تمساحی است که نمی‌تواند حقیقت توطئه‌های آنها علیه مردم سوریه را پوشیده نگه دارد.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: تصمیمات و آرمان‌های مردم سوریه به هیچ وجه ارتباطی با کسانی که در کویت جمع شده بودند یا دیگر طرف‌ها ندارد.

وزارت خارجه سوریه با تاکید بر اینکه تنها راه حل مسئله این کشور حل و فصل سیاسی است که تنها سوریها در خصوص آن تصمیم میگیرند، اعلام کرد: دمشق به شدت لحن تحریکآمیز بیانیه صادره از نشست شورای همکاری خلیج فارس را محکوم میکند، به ویژه آنکه برخی از کشورهای این شورا شریک اصلی در حمایت از تروریسم وهابی و تکفیری هستند و این اقداماتشان با هیچ اصول اخلاقی و دینی یا انسانی همخوانی ندارد و آنها برای قوانین بینالمللی اهمیتی قائل نیستند.