تحریم های جدید از ترس بازگشت «خودروسازان فرانسوی» به ایران اعمال شد
گروه بین الملل:

دولت ایالت متحده آمریکا در تازه ترین اقدام خود، ده ها شرکت ایرانی را به فهرست تحریم های خود افزود. این اقدام دولت آمریکا خلاف توافق انجام شده در ژنو، است.

به گزارشافکارنیوز، فایننشال تایمز می نویسد: این تحریم ها تحت فشار های اسرائیل و سناتورهای هر دو حزب اعمال شد تا نشان داده شود که تحریم های کنونی به دقت اجرا خواهند شد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، تحریم های جدید به دنبال نشانه هایی از بازگشت خودروسازان فرانسوی به ایران و علاقه شرکت های بزرگ نفتی در بازار این کشور اعمال شده است. درهمین زمینه دیوید کوهن، مسئول بخش اجرا و پیگیری تحریم ها در وزارت خزانه داری آمریکا، اعلام کرده است که بانک ها و شرکت های بین المللی تنها می توانند یک انتخاب داشته باشند؛ یا با ایران رابطه برقرار کنند یا با آمریکا. آنها نمی توانند به طور هم زمان هم با ایران و هم با آمریکا رابطه اقتصادی داشته باشند. او تاکید می کند: ما آماده ایم در هر زمانی با هر فردی که تحریم های کنونی را نقض کند مقابله کنیم.

او البته گفته است که جک لیو، وزیر خزانه داری آمریکا با ۱۰۰شرکت بین المللی صحبت کرده و به آنها هشدار داده است که تحریم ها در طو مذاکرات اخیر اعمال خواهند شد.