صندوق توسعه ملی ایران حامی تروریسم است!
گروه اقتصادی:

روابط ایران و غرب به مدت یک دهه تیره و تار شده بود. با دستیابی به توافق ژنو بر سر برنامه هسته ای ایران به نظر می رسد رییس جمهور ایران توانسته است به وعده خود برای تغییر سیاست در ایران عمل کند.

به گزارشافکارنیوزبه نقل از اشپیگل آنلاین، تحریم های بین المللی باعثتضعیف برخی از نهادها و شرکت ها در ایران شد. صندوق توسعه ملی ایران، یکی از این نمونه هاست که در سطح بین المللی نیز به رسمیت شناخته شده است. نمایندگان صدوق توسعه ملی در کنفرانس های بین المللی نیز شرکت می کنند.

به نظر می رسد اشپیگل آنلاین اطلاع زیادی از صندوق توسعه ملی و کارکرد آن در ایران ندارد. این نشریه آلمانی می نویسد: صندوق توسعه ملی ایران حامی تروریسم، برنامه هسته ای ایران و یادگار دولت محمود احمدی نژاد است! با آزاد شدن دارایی ها بلوکه شده ایران، این صندوق در انتظار یک ثروت بادآورده نشسته است که قرار است این پول ها به سپاه قدس و برنامه هسته ای ایران تعلق گیرد! علاوه بر این درآمدهای نفتی ایران تاحدی آزاد شده و خودروسازان نیز می توانند قطعات موردنیاز خود را از خارج از کشور تهیه کنند.

با توافق ژنو ایران یک شبه از یک چهره منفور به یک شریک تجاری رسمی تبدیل شده است و شرکت های زیادی آن را نشانه ای از مجاز بودن تجارت با ایران قلمداد می کنند.