درخواست کمک آمریکا از ایران برای پیدا کردن " لوینسون "

به گزارش افکارنیوز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز» تصریح کرد که آمریکا «رابرت لوینسون» مأمور سابق «اف بی آی» که در جزیره کیش ناپدید شده است و اخیراً آسوشیتدپرس گزارش کرد که برای «سیا» کار می‌کرده است، را رها نمی‌کند.

لوینسون در حین سفر سال ۲۰۰۷ به جزیره کیش ناپدید شد و علیرغم گزارش آسوشیتدپرس، کاخ سفید مدعی شده است که وی در حین سفر به ایران یک کارمند دولت نبوده است.

کری در حالی چنین اظهارنظراتی را مطرح کرده است که «دیوید مک گی» وکیل وی به رویترز اعلام کرده بود که خانواده لوینسون فکر می‌کنند دولت آمریکا تمام تلاش خود برای آزادی لوینسون را به کار نمی‌گیرد.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: پیشرفتی به دست نیامده که ما او را بازنگرداندیم اما اینکه بگویید ما او را رها کردیم درست و مفید نیست.

کری ادامه داد: واقعیت این است که من شخصا این موضوع را نه تنها در بالاترین سطحی که در آن مشارکت دارم، مطرح کردم بلکه این موضوع را از طریق واسطه‌ها نیز مطرح کردم.

کری ضمن انکار گزارش آسوشیتدپرس در خصوص ارتباط لوینسون با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)، گفت که فکر می‌کند دولت ایران می‌تواند در یافتن لوینسون کمک کند.

وی در اینباره گفت: ما به دنبال آن هستیم که مطمئن شویم او زنده است. چندین کانال مختلف وجود دارد که به شدت در این خصوص در تلاش هستند.