درخواست عراق از اسد برای اعلام اسامی توطئه گران

به گزارش افکارنیوز، بشار اسد فاش کرد که برخی سیاستمداران عراقی از او خواستند مرزها را برای کسانی که " جهادی " می نامند باز بگذارد تا به فرایند سیاسی(عراق) ضربه بزنند.

بشار اسد تأکید کرد که دولت سوریه صدای ضبط شده این سیاستمداران را در اختیار دارد و در زمان مناسب آنها را پخش خواهد کرد.

روزنامه الصباح به نقل از منابع رسانه‌ای با اعلام این خبر افزود: برخی سران عراقی که در فرایند سیاسی این کشور حضور دارند، از رئیس جمهور سوریه خواسته اند که مرزهای کشورش را برای ورود " جهادی ها "(عناصر افراطی) به خاک عراق باز بگذارد.

درپی این افشاگری، تعدادی از نمایندگان عراقی از بشار اسد خواستند که اسامی سیاستمداران توطئه گر را که درصدد ضربه به روند سیاسی عراق از طریق وارد کردن افراد مسلح از مرزها هستند، برملا کند.

نمایندگان بر ضروره این نکته تاکید کردند که همه تشکل های سیاسی برای بازخواست و مجازات این سری از افراد در راستای حفظ امنیت و ثبات عراق تلاش کنند.

درهمین راستا، محمد الصیهود از نمایندگان ائتلاف ملی در پارلمان عراق گفت: بشار اسد باید این اسناد صوتی را به دولت عراق تحویل دهد تا این سیاستمداران توطئه گر علیه عراق و ملت آن رسوا شوند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الصباح گفت: این سیاستمداران برای ضربه زدن به فرایند سیاسی از داخل حضور دارند و سوار بر موج دموکراسی شده اند و می خواهند همچنین جلوی قوانینی را که به نفع شهروندان عراقی است، بگیرند.

الصیهود بر ضرورت این نکته تاکید کرد که همه طرف های سیاسی موثر و قوی برای رسوا کردن این افراد که به فرایند سیاسی خدشه وارد کرده اند و توانسته اند با خباثت و مکر و فریب خود در مسیر بسیاری از قوانین مهم مانع تراشی کنند، تلاش کنند.

وی گفت: دولت عراق باید از رئیس جمهوری سوریه بخواهد که اسامی آن دسته از سیاستمداران را برملا کند که از وی خواسته اند تا مرزها را به روی کسانی که آنها را " مجاهدین " نامیده اند، بگشاید.

وی بر ضرورت این نکته تاکید کرد که دولت عراق اسامی کسانی را که در این مسائل دست دارند، اعلام کند و از همه کشورهای دوست بخواهد تا اسامی همه کسانی را که در تلاش برای تثبیت اقدامات تروریستی هستند؛ اعلام کند.

این نماینده همچنین به اهمیت این مسئله اشاره کرد که دولت عراق تلاش کند تا کنترل خود بر همه کشورهایی را که درصدد مانع تراشی در روند سیاسی عراق هستند - از طریق وارد نکردن شرکت های آنها به عراق برای بازسازی این کشور - اعمال کند.

وی افزود: اعلام اسامی این سیاستمداران به منظور پاکسازی فرایند دموکراسی و سیاسی عراق مهم است و رسوا کردن این سرکرده ها یک اولویت بویژه با نزدیک بودن انتخابات پارلمانی سال آینده عراق به شمار می رود.

از سوی دیگر، عبدالخضر مهدی الطاهر نماینده مستقل پارلمان عراق نیز از دولت سوریه خواست تا اسامی دسیسه چینان علیه عراق را اعلام و مقاصد خباثت آمیز آنها را که باعثریختن خون همه اقشار ملت عراق شده است، برملا کند.

وی در گفت و گو با روزنامه الصباح اظهار داشت: برخی طرف‌ها می‌خواهند عقربه های ساعت را به عقب برگردانند و برخی دیگر را طائفه گری جدا کرده است و برخی دیگر خواهان ویران کردن هر چیزی هستند و در این میان ملت عراق هزینه پرداخته است.

وی بر اهمیت شناسایی همه این افراد با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تاکید کرد تا مردم آنها را بازخواست کرده و دوباره انتخاب نکنند.

این نماینده عراقی گفت: دولت عراق باید از کشورها و نه فقط سوریه بخواهد. دولت همچنین باید در راستای اشاره تلویحی به استفاده از زور درقبال همه کشورهای سهیم در تروریسم در عراق تلاش کند و از فعالیت آنها در همه سطوح سیاسی و اقتصادی جلوگیری نماید.

درهمین حال، شریف سلیمان از نمایندگان ائتلاف کردها در پارلمان عراق بر اهمیت برملا شدن همه اسامی و اسناد تاکید کرد تا ملت عراق بداند که آنها چه کسانی هستند و چرا دست های آنها به خون شهروندان عراقی آغشته شده است.

وی در گفت و گو با روزنامه الصباح بر اهمیت این مسئله تاکید کرد که دولت عراق از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بخواهد تا اسامی این افراد را در صورت وجود اسناد و دلایل کافی و قاطع برملا کند.

سلیمان همچنین از همه فراکسیون های پارلمانی و تشکل های سیاسی خواست تا در راستای رد و طرد این افراد از فرایند تاسیس عراق جدید تلاش کنند زیرا اینها همچنان در توهم گذشته به سرمی برند و باید حقیقت را درک کنند که عراق سرزمین صلح و قومیت ها و فدرالیسم با وجود دموکراسی نوپای آن است.