شلیک ۳ موشک به خاک لبنان

به گزارش افکارنیوز، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که دو موشک به منطقه الوزانی در جنوب این کشور اصابت کرده است. این شبکه به جزئیات بیشتر این خبر اشاره‌ای نکرد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی به پایگاه خبری النشره اعلام کرد که صبح امروز دو موشک در یکی از باغ های شهرک «سردا» در شهرستان «مرجعیون» اصابت کرده است.

همچنین پایگاه خبری النشره افزود که بلافاصله پس از شنیده شدن انفجار، نیروهای امنیتی و ارتش در محل انفجار حاضر شدند.

از سوی دیگر پایگاههای خبری اسرائیلی نیز از اصابت دو موشک کاتیوشا به منطقه «کریات شمونه» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این پایگاه های خبری اعلام کردند که این حمله تلفات جانی به همراه نداشته است.

از سوی دیگر سایت اسرائیلی والاه گزارش داد که صدای انفجار مهیب بین دو شهرک کریات شمونه و المطلقه در شمال اسرائیل شنیده شده است.

شهردار کریات شمونه اعلام کرد که سیستم اژیر خطر از نظر فنی خراب بوده است و به همین دلیل قبل از اصابت موشک ها به صدا در نیامده است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت نیز گزارش داد که صدای دو انفجار در شهرک کریات شمونه که به احتمال زیاد ناشی از اصابت دو راکت از خاک لبنان است‬، شنیده شده است.

کانال دو اسرائیل اعلام کرد که ارتش اسرائیل به تلافی اصابت دو موشک به کریات شمونه، منطقه «خراج کفر شوبا» را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل نیز به شهرک نشینان این رژیم توصیه کرده است به مرزهای لبنان نزدیک نشوند.

بر اساس گزارش کانال ده اسرائیل، اسرائیل با چهار گلوله خمپاره خاک لبنان را هدف قرار داد. اما سایت النشره اعلام کرد که اسرائیل با سه خمپاره از نوع ۱۵۵ مزرعه الخریبه واقع در غرب راشیا الفخار را هدف قرار داده که فقط خسارت مادی به دنبال داشته است.

شبکه سه اسرائیل اعلام کرد که توصیه‌های به شهرنشینان شمالی ادامه دارد و به نظر می آید که این حادثه پایان یافته است.

«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل نیز خبر اصابت دو موشک به نزدیکی شهر کریات شمونه در شمال اسرائیل را تائید کرد و گفت که این موشک ها به منطقه باز اصابت کرده‌اند و هیچ تلفاتی به همراه نداشته است.

شبکه دو اسرائیل اعلام کرد که چهار موشک از لبنان به سمت شهرک کریات شمونه شلیک شده که دو فروند از آن به این شهر اصابت کرده است.

در پی این انفجارها، ارتش لبنان و نیروهای یونفیل در این منطقه به حالت آماده باش در آمدند.