به گزارش افکارنیوز، در اغلب کشورها نیروهای پلیس و پزشکان پیش از آغاز این مراسم به مردم نسبت به حوادثمرتبط با جشن‌های سال نو هشدار می‌دهند اما همچنان خبرهایی از قربانیان و حادثه‌دیدگان در جشن‌های سال جدید میلادی گزارش می‌شود.



بنابراین گزارش به نقل خبرگزاری شینهوا، پلیس محلی نیویورک در آستانه سال نو میلادی اعلام کرد که در درگیری که میان سه نفر در ترمینال اتوبوس‌های مسافربری اتفاق افتاد، دست‌کم دو نفر بر اثر ضربات چاقو مجروح و روانه بیمارستان شدند.

در فیلیپین نیز طی برگزاری مراسم آتش‌بازی و جشن‌های سال نو میلادی تقریبا ۶۰۰ نفر مجروح شدند.



دکتر «اریک تایاگ»، سخنگوی دپارتمان سلامت فیلیپین گفت: گزارش‌های دریافتی از ۵۰ بیمارستان نشان می‌دهد از ۲۱ دسامبر تا اول ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی، ۶۰۰ نفر در این حوادثمجروح شدند و این آمار در مقایسه با همین دوره در سال گذشته میلادی(۲۰۱۳)، ۴۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین پلیس فیلیپین اعلام کرد: یک مرد مسلح با حضور در محل برگزاری مراسم سال نو اقدام به تیراندازی کرد که در این حادثه دو تن به قتل رسیدند و چهار تن دیگر نیز روانه بیمارستان شدند.



در تایلند نیز در روز ۳۱ ماه دسامبر ۲۰۱۳ میلادی ۵۳۷ مورد سانحه رانندگی اتفاق افتاد که در مجموع ۵۷ تن در این حوادثکشته شدند و ۵۷۱ نفر دیگر به دلیل مجروحیت تحت درمان قرار گرفتند.



همچنین شب گذشته پس از حادثه‌ای که همزمان با آغاز سال جدید میلادی(۲۰۱۴) برای سرنشینان یک قایق در سیدنی اتفاق افتاد، نیروهای امداد و جان حدود ۱۰۰ نفر را که در معرض خطر غرق شدن بودند، نجات دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه‌وله، ‌ در برلین نیز جشن‌های سال نو میلادی با آشوب و سروصدای زیاد همراه است و گاهی اوقات این مراسم خطرناک می‌شوند.



در این شهر فروش وسایل آتشبازی از چند روز پیش از شروع جشنهای سال نو میلادی آغاز میشود. بررسیها نشان میدهد که سالانه مردم آلمان بیش از ۱۱۵ میلیون یورو به خرید وسایل آتشبازی اختصاص میدهند.