به گزارش افکارنیوز، روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارشی اعلام کرد، هرچند حدود یک هفته از بازداشت الماجد می‌گذرد و آزمایش‌های دی‌ان‌ای دال بر هویت واقعی این رهبر گردان‌های تروریستی عبدالله‌عزام است، اما به علت وضعیت نامناسب جسمی وی، ‌ ارتش و نیروهای امنیتی لبنان تاکنون نتوانسته‌اند فرآیند بازجویی‌های جدی از وی را آغاز کنند.

طبق این گزارش، الماجد دچار مشکل کلیوی بوده که بر اثر آن برخی از دیگر ارگان‌های حیاتی وی دچار نقصان در کارکرد خود شده‌اند. به نوشته الاخبار؛ در نتیجه این وضعیت وی قادر به تمرکز کردن نبوده و اغلب دچار حالت کما می‌شود.

این در حالی است که مقامات امنیتی لبنان، اقدام به جمع‌آوری تمامی اسناد و مدارک مرتبط با الماجد از تمام واحدهای امنیتی این کشور خصوصا واحد امنیت داخلی که پرونده الماجد به صورت گسترده تحت بررسی داشت اقدام کرده است.

در این گزارش آمده است که مقامات امنیتی مطمئن هستند که حملات علیه ایست‌های بازرسی ارتش در صیدا با هدف فراری دادن الماجد بود، زیرا در آن زمان ارتش این کشور پس از دستگیری الماجد در حال انتقال وی از صیدا بوده است.

در همین حین نیز نیروهای امنیتی این کشور موفق به کشف و رصد تحرکات برخی از اعضای سابق گروهک فتح‌الاسلام در اردوگاه عین‌الحلوه شدند. این افراد هم‌اکنون تحت امر شیخ ابومحمد توفیق طه، فرد شماره دو گردان‌های عبدالله‌عزام است.

لازم به ذکر است که ماجد الماجد، متهم اصلی حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت بوده که بر اثر آن بیش از ۲۰ تن قربانی و دهها تن مجروح شدند.