ارتباط الماجد با بندر بن سلطان

به گزارش افکارنیوز، فیصل عبدالساتر کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به مرگ مشکوک ماجد‌الماجد تروریست سعودی در بیمارستان، تصریح کرد که در ابتدا باید در نظر داشت که بدون به دست آمدن جزئیات بیشتر درباره مرگ وی و شرایطی که در آن بوده، نباید قضاوت کرد.

عبدالساتر با اشاره به اینکه باید منتظر بیانیه ارتش لبنان در این باره بود، تأکید کرد که افکار عمومی منتظر است تا به طور کامل از جزئیات مرگ و آنچه بر ماجدالماجد در بیمارستان گذشته، اطلاع پیدا کند.

این کارشناس لبنانی با بیان اینکه اکنون نمی‌توان حدسی درباره مرگ مشکوک الماجد زد، اظهار داشت: ‌ اما در سطح سیاسی باید گفت که دستگیری الماجد ضربه بزرگی در عرصه لبنان به عربستان و دستگاه اطلاعاتی این کشور وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه این تروریست سعودی اطلاعات مهمی در اختیار داشت که می‌توانست حقایق مربوط به تلاش‌های گروه‌های وهابی، تکفیری و تروریستی را در سوریه و لبنان فاش کند، افزود: نقش آشکار دستگاه اطلاعاتی عربستان در ارتباط با الماجد مشخص است و اطلاعاتی وجود دارد که حاکی از ارتباط وی با بندر بن سلطان است.

این کارشناس لبنانی در ادامه اظهار داشت که الماجد دارای اطلاعات مهمی در این زمینه(ارتباط با بندر بن سلطان) بود و اگر زنده بود می‌شد از اطلاعات وی برای استناد بهره گرفت ولی به دلیل وضعیت سلامتی‌اش امکان تحقیقات از وی فراهم نشد.

عبدالساتر با اشاره به اینکه سوالات متعددی درباره مرگ ماجدالماجد وجود دارد به ویژه با تأکید شدید عربستان برای استرداد سریع وی و تلاش‌های بی‌امان سفیر عربستان در بیروت برای بازگرداندنش به ریاض، گفت: ‌ فشار عربستانی‌ها به دولت لبنان، برای بازگشت الماجد سوالات زیادی را در ذهن ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا الماجد به مرگ طبیعی مُرده است یا کشته شده است، گفت: اکنون نمی‌توان حدس زد باید دلیل مرگ وی را مورد بررسی قرار داد و نباید در تحلیل این مسئله عجله کرد.

الساتر تصریح کرد که اگر الماجد کشته شده باشد باید این مسئله مورد تحلیل قرار گیرد.

وی با اشاره به هشدارها درباره احتمال به قتل رسیدن الماجد از شب گذشته، تصریح کرد که برخی در لبنان تأکید داشتند که این فرد نباید از لبنان خارج شود.