میزان فقر در دولت اوباما رکورد ۵۰ ساله زد

به گزارش افکارنیوز، بعد از ۵۰ سال که «اندرو جانسون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا جنگ ۲۰ تریلیون دلاری با فقر را با پولی که مالیات‌دهندگان داده بودند، آغاز کرده است، تعداد فقرا در آمریکا تنها مقدار کمی کاهش داشته است و فقرا در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» موقعیت خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، گرچه رئیس‌جمهور آمریکا علیه بی‌عدالتی در درآمدها در آمریکا ابراز تأسف کرده است اما سیاست‌های وی تأثیر چشمگیری بر کاهش فقر نداشته است.

واشنگتن‌تایمز در ادامه گزارش خود به وضعیت نه چندان مناسب مردم آمریکا اشاره کرد و گفت که ۴۷ میلیون آمریکایی کوپن غذا دریافت می‌کنند و این تعداد از زمانیکه اوباما بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شد، افزایش ۱۳ میلیونی داشته است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که میزان فقر برای سه سال پیاپی ۱۵ درصد بوده است و این اولین باری است که از اواسط ۱۹۶۰ تاکنون چنین چیزی رخ می‌دهد. میزان فقر در سال ۱۹۶۵،۱۷. ۳ درصد بوده است، در سال ۲۰۰۷ و قبل از رکود بزرگ اقتصادی ۱۲.۵ درصد بوده است.

حدود ۵۰ میلیون آمریکایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند که طبق تعریف دولت فدرال در سال ۲۰۱۲، خط فقر به عنوان درآمد سالانه ۲۳ هزار و ۴۹۲ دلار برای یک خانواده چهار نفری تعریف می‌شود.

تلاش‌های مبارزه با فقر اوباما اصولاً به این شکل است که به افراد کالاهای رایگان بدهند اما جاسنون تلاش داشت تا افراد در رفاه بیشتر باشند و به خودکفایی برسند.

بر اساس این گزارش، رئیسجمهور آمریکا احتمالاً در سخنرانی سالانه خود در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) قرار است کنگره را وادار کند تا حداقل دستمزد را افزایش دهند.