به گزارش افکارنیوز، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در پیامی تلویزیونی از جوانان این کشور خواست به جای تمرکز بر بازی‌های آنلاین و موبایل و وب‌گردی، سطح سواد خود در علوم کامپیوتر و اینترنت را افزایش دهند.

در حالی که آمریکا منبع اصلی ساخت و گسترش بازی‌های رایانه‌ای و ابزارهای اینترنتی تفننی به سراسر جهان است، ‌ اوباما از جوانان و نوجوانان آمریکایی خواست وقت خود را صرف یادگیری فناوری‌های سایبر کنند، نه سرگرم شدن به بازی‌ها و وسایل دیجیتال.

او در این پیام خطاب به جوانان آمریکایی می‌گوید: «یادگیری علوم کامپیوتر، فقط برای سرنوشت زندگی شما مهم نیست، بلکه این برای آینده کشور ما از اهمیت دوچندانی برخوردار است.»

اوباما می‌گوید: «آمریکا باید همچنان پیشرو علم و دانش باقی بماند. ما به شما نیاز داریم تا به سرآمدان و استادان تکنولوژی تبدیل شوید.»

اوباما درباره بازی‌های کامپیوتری که اینک به لطف شرکت‌های آمریکایی تقریبا در سراسر دنیا والدین را نگران سرنوشت نوجوانان خود کرده، می‌گوید: «فقط به خرید ویدئو گیم‌های جدید اکتفا نکنید، آن را بسازید. فقط به دانلود اپلیکیشن‌های جدید بسنده نکنید، برای طراحی آن کمک کنید. با گوشی خود فقط به بازی نپردازید، به تقویت برنامه‌های آن فکر کنید.»

اوباما تلاش می‌کند شعار «شما می‌توانید» را به جوانان و نوجوانان آمریکایی تلقین کند و می‌گوید: «هیچ کس دانشمند و متخصص کامپیوتر به دنیا نیامده، بلکه با کمی کار سخت و مطالعه به آن رسیده است و تقریبا هر کسی می‌تواند به چنین جایگاهی برسد. اجازه ندهید هیچ کس به شما بگوید: ‌ تو نمی‌توانی. هر جا که شما زندگی می‌کنید در شهر و روستا، کامپیوتر به بخش مهمی از زندگی اکنون و آینده شما تبدیل شده است و اگر سخت کار و مطالعه کنید، آینده را شما شکل می‌دهید. اکنون نوبت شما است.»

لینک فیلم