در سوریه در ۲۳دی ۱۳۹۲ چه گذشت؟

به گزارش افکارنیوز، مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را می‌توان جدایی یکی از سرکردگان جبهه اسلامی و پیوستن وی به داعش، جهاد نکاح زن‌های متأهل، ملاقات‌های حاشیه‌ای لاوروف در پاریس درباره اوضاع سوریه، دیدار ظریف با بشار اسد، دور کردن هواپیمای سوری از سوی جنگنده‌های ترکیه، توافق قطر و عربستان برای حمایت از «جبهه النصره» و قربانی کردن «داعش» و همراهی ژنرال آمریکایی با عناصر مسلح در سوریه خواند که از نظر خوانندگان می‌گذرد.

تحولات میدانی

عملیات مختلف ارتش سوریه در مناطق مختلف دیرالزور

یگان‌های ارتش سوریه سلسله عملیات‌های مختلفی را در مناطق مختلف دیر الزور در شرق سوریه انجام دادند و در جریان آن ۴ خودروی حمل و نقل عناصر مسلح و مهمات آنها را در خیابان «الجبیله» دیر الزور هدف قرار دادند.

جدایی یکی از سرکردگان جبهه اسلامی و پیوستن وی به داعش

«ابو حذیفه» یکی از سرکردگان گروه تروریستی «جبهه اسلامی» که به عنوان سرکرده گروه تروریستی «آزادگان شام» در شهرک «عقیربات» فعالیت می‌کرد، به همراه عناصر گروهکش از این جبهه جدا شد.

داعش سرکرده النصره در رقه را اعدام کرد

گروه تروریستی «داعش» در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ابو سعد الحضرمی» سرکرده «جبهه النصره» در رقه را اعدام کرده است.

پیشروی ارتش سوریه در بوستان‌های «داریا» و هلاکت ده‌ها تروریست در «مضایا»

واحدهای ارتش سوریه همزمان با پیشروی خود در بوستان‌های شهر «داریا»، ده‌ها تروریست را در منطقه «مضایا» به هلاکت رساندند.

یورش داعش به یکی از مقرهای ارتش آزاد در ریف حماه

گروه تروریستی «داعش» به یکی از مقرهای «ارتش آزاد» در ریف شرقی حماه یورش برد.

ادامه بمب‌گذاری‌های داعش علیه النصره و ارتش آزاد در رقه و ادلب

گروه تروریستی داعش بامداد امروز یک خودروی بمبگذاری شده را در نزدیکی بارگاه «اویس قرنی» در منطقه «المشلب» الرقه که مهمترین مقر جبهه النصره در شهر رقه به شمار می‌آید، منفجر کرد.

پیشروی النصره در کوی «رمیله» در رقه و داعش در شهر «طبقه»

درگیری گروه‌های مسلح در شهر رقه بین گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های سلفی از جمله جبهه اسلامی، آزادگان شام و النصره در مناطق مختلف رقه همچنان ادامه دارد.

فیلم / جهاد نکاح زن‌های متأهل!

«تن‌تان را در اختیار معارضان در سوریه قرار دهید تا جای‌تان در بهشت باشد!» این فتوای مفتی‌‌های سلفی است که در ادبیات تروریست‌ها جهاد نکاح نام گرفته است.

جدایی تعدادی از گروهک‌های تروریستی و عناصر مسلح از ائتلاف معارضان سوری

تعدادی از گروهک‌های تروریستی و عناصر مسلح امروز در بیانیه‌ای در اعتراض به سوء عملکرد ائتلاف معارضان سوری، ‌ از آن جدا شدند.

تروریست‌ها کاروان سازمان ملل را هدف قرار داد که تلاش داشت وارد یرموک شود

عناصر مسلح کاروان کاروان سازمان ملل را هدف قرار داد که تلاش داشت وارد اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک»، در جنوب دمشق شود.

تحولات سیاسی

«جبهه اسلامی» برای بهبود وجهه تروریست‌های تکفیری شکل گرفت

سردبیر روزنامه «سول» ترکیه می‌گوید که «جبهه اسلامی» به منظور ترمیم وجهه گروه‌های تکفیری سلفی حاضر در سوریه که علیه دولت دمشق می‌جنگند، تاسیس شده است.

تاکید مخالفان سوری بر عدم حضور اسد در آینده این کشور

در جریان نشست گروه موسوم به دوستان سوریه که در پاریس برگزار شد، شرکت‌کنندگان با حضور «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در آینده این کشور نقشی نداشته باشند. آنها همچنین تاکید کردند که هیچ انتخابی غیر از راهکار سیاسی درباره سوریه وجود ندارد.

جنگنده‌های ترکی ۳ هواپیمای سوری را از مرزهای خود دور کردند

ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد که ۳ هواپیمای سوریه را به دور شدن از مرزهای ترکیه مجبور کردند.

ظریف با بشار اسد در دمشق دیدار می‌کند

شبکه خبری العالم گزارش داد که وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر منطقه‌ای اش از بیروت عازم دمشق خواهد شد و با رئیس جمهور این کشور دیدار می‌کند.

کری: مذاکرات اسرائیل و فلسطین در «نقطه حساس» قرار دارد / مطمئنم مخالفان سوری در «ژنو ۲» شرکت می‌کنند

کری گفت که اطمینان دارد که گروه‌های مخالف سوریه در در گفت‌وگوهای بین‌المللی سوئیس درباره سوریه که قرار است اواخر این ماه برگزار شود شرکت می‌کنند. حضور و مشارکت آزمون اعتبار همه است و به همین دلیل من مطمئنم که آنها به ژنو خواهند آمد.

ملاقات‌های حاشیه‌ای لاوروف در پاریس درباره اوضاع سوریه

وزیر امور خارجه روسیه که امروز در پاریس با همتای آمریکایی خود و «اخضر ابراهیمی» آخرین رایزنی‌ها در مورد کنفرانس ژنو ۲ را انجام می‌دهد، روز یکشنبه با «احمد جربا»، «سعد حریری» و وزیر خارجه اردن نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

توافق قطر و عربستان برای حمایت از «جبهه النصره» و قربانی کردن «داعش»

قطر و عربستان سعودی به طور اعلام نشده توافق کردند تا گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام(داعش) را که مورد حمایت خودشان است، به نفع گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه قربانی کنند.

«اشتاین‌مایر» مخالفان سوری را به حضور در نشست ژنو ۲ فراخواند

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر اجرای راهکار سیاسی در حل بحران سوریه، از مخالفان دولت این کشور خواست در نشست ژنو ۲شرکت کنند.

اصرار بر رفتن بشار اسد خطای بزرگی در سیاست خارجی ترکیه است

«یاشار یاکش» وزیر خارجه اسبق ترکیه از سیاست‌ کنونی حزب حاکم عدالت و توسعه در قبال سوریه به شدت انتقاد کرد و گفت: حزب عدالت و توسعه تمام گامهای آتی خود در قبال سوریه را بر اساس رفتن «بشار اسد» از راس قدرت بنیان نهاده است و پیروی از چنین سیاستی به معنای گذاشتن تمام برگه‌های برنده در یک سبد است و این یک اشتباه بزرگ در سیاست خارجی به شمار می‌رود.

کری قبل از گفت‌وگو درباره سوریه به لاوروف سیب‌زمینی هدیه داد + عکس

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا قبل از گفت‌وگو درباره سوریه به «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه دو عدد سیب‌زمینی هدیه داد‬.

کری: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد / لاوروف: ایران باید در ژنو ۲ باشد / ابراهیمی: دعوت از ایران هنوز قطعی نشده است

جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روس‌اش و اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که از شکبه خبری اسکای نیوز به طور مستقیم پخش شد، گفت: واشنگتن و مسکو در این موضوع متفق‌القولند که بحران سوریه هیچ راه حل نظامی ندارد.

ترکیه گذرگاه مرزی تحت تصرف داعش را مسدود کرد

پس از اینکه داعش اعلام کرد، یکی از گذرگاه‌های مرزی را به تصرف خود درآورده است، ترکیه این گذرگاه را از طرف مرز خودش مسدود کرد.

همراهی ژنرال آمریکایی با عناصر مسلح در سوریه + فیلم

فیلم جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد ژنرال «پل ای. والی» عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد را در خاک سوریه همراهی می کند.

دمشق: تصمیمات نشست‌ پاریس بیشتر به «توهم» نزدیک است

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای هر گونه پیش شرط برای کنفرانس ژنو۲ را عامل شکست آن دانست و اعلام کرد که توافقات نشست‌های پاریس بیشتر به توهم نزدیک است.

کری: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد / لاوروف: ایران باید در ژنو ۲ باشد / ابراهیمی: دعوت از ایران هنوز قطعی نشده است

جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روس‌اش و اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که از شبکه خبری اسکای نیوز به طور مستقیم پخش شد، گفت: واشنگتن و مسکو در این موضوع متفق‌القولند که بحران سوریه هیچ راه حل نظامی ندارد.

ظریف: ایران هرگونه پیش شرط برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ را رد می‌کند

وزیر خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی با همتای لبنانی خود ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با همکاری و همدلی همه گروه‌های لبنانی کابینه جدید این کشور تشکیل شود.

جایگاه گروهک‌های تروریستی در " استراتژی آمریکا " / نقش گروه‌های تکفیری در پیاده کردن اهداف آمریکا

نویسنده سرشناس عرب با تشریح جایگاه گروهک‌های تروریستی در استراتژی آمریکا و حمایت‌های واشنگتن از فعالیت‌ تروریست‌ها، از سیاست متناقض کاخ سفید در برخورد با مقوله تروریسم و تروریستی خواندن سازمان‌های مقاومت به شدت انتقاد کرد.

عربستان مسئول خونریزی‌‌ها در سوریه / اطلاعات مهم در این ‌باره به زودی منتشر می‌شود

رئیس حزب اصلاح ملی سوریه و نماینده پارلمان این کشور با اشاره به اینکه عربستان سعودی مسئول تمام خونریزیهایی است که در سوریه رخ میدهد، تصریح کرد که در اینباره به زودی اطلاعات مهمی منتشر میشود.