ملت سوریه به ژنو ۲ امیدی ندارد

به گزارشافکارنیوز،" خالد عبود " دبیر مجلس الشعب سوریه، در گفت‌وگو با شبکه العالم، آغاز گفت وگوی رودرو بین هیات اعزامی دولت سوریه و نمایندگان گروه‌های مخالف در ژنو را آغاز فصل جدیدی از رویارویی سیاسی دانست و بر ضرورت تلاش برای یافتن مشترکات به منظور رسیدن به توافق تاکید.

وی در عین حال تاکید کرد که این مشترکات هرگز عامل اصلی و سیاسی در حل بحران سوریه نخواهد بود.

عبود با اشاره به بدبینی‌ها در خصوص موفقیت نشست ژنو ۲، تاکید کرد: ما سوری‌ها اعتماد چندانی نداریم که نشست ژنو بتواند به رهایی سوریه از بحران کنونی منجر شود و این نشست نیز تنها حلقه‌ای دیگر از حلقه‌های نبرد سیاسی است.

وی درباره صحت مطالب منتشر شده از قول وزیر اطلاع رسانی سوریه مبنی بر انتقاد کامل به تشکیل شورای انتقالی موقت در سوریه، اظهار داشت: نکات مهمی در نشست ژنو ۱ مطرح شده که دولت سوریه به طور کامل آن را رد می‌کند.

دبیرکل پارلمان سوریه تصریح کرد: تمرکز غرب بر مصوبات نشست ژنو۱ تنها دستاویزی سیاسی برای رسیدن به برخی اهداف مورد نظر می باشد که حتی آمریکا هم به علت تغییراتی که در شرایط کنونی بوجود آمده، از نتایج نشست ژنو۱ تا حدودی عقب نشینی کرده است.

نخستین نشست رودرو میان نمایندگان دولت سوریه و مخالفان در ژنو، روز شنبه با وساطت اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه برگزار شد.

بشار جعفری رئیس هیات سوری در این جلسه، بعد از نشست مذکور ضمن رد دستابی به هرگونه توافق، بر پایبندی خود به اصل دفاع از منافع کشورش تاکید کرد.