پایان دور دوم مذاکرات سوریه در ژنو

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری روسی ایتارتاس اظهار کرد: دور دوم مذاکرات صلح ژنو ۲ میان هیات‌های دولت و مخالفان سوریه که از ۲۱ بهمن آغاز شده بود، امروز(شنبه) بدون هیچ نتیجه یا دستاوردی به پایان رسید.

این خبرگزاری اعلام کرد که تلاش‌های اخضر الابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه جهت مذاکرات دولت و مخالفان به شکست انجامیده است و در نشست امروز در خصوص جدول کاری بعدی هیچ توافقی صورت نگرفت. همچنین دو طرف در خصوص نحوه آغاز مذاکرات درباره آینده سوریه نیز توافق نکردند.

دور اول مذاکرات ژنو ۲ با هدف حل سیاسی بحران سوریه ۳۱ ماه ژانویه بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید و دو طرف دور دوم مذاکراتشان را روز ۱۰ فوریه آغاز کردند.

از سوی دیگر ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که دور سومی برای مذاکرات ژنو ۲ در کار نیست.

سهیر الاتاسی یکی از اعضای هیات ائتلاف مخالفان سوری در ژنو گفت: درباره دور سوم مذاکرات هیچ توافقی صورت نگرفت.

وی با طرح این ادعا که دولت سوریه تلاش می‌کند مانع آغاز مذاکرات درباره دولت انتقالی شود اعلام کرد: هیچ زمینه مشترکی میان هیات‌های دولت و مخالفان سوریه وجود ندارد.

الاتاسی ادامه داد: ما معتقدیم تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل اجرایی مقدمه‌ای برای پایان خشونت در سوریه خواهد بود در حالی که دولت به این مساله اعتقادی ندارد و با نحوه اداره جلسه مذاکره مخالف است.

در خصوص نقش الابراهیمی نیز الاتاسی تاکید کرد: ابراهیمی همه تلاشهای خود را به کار بست و در هر جلسهای تلاش کرد تا زمینه مشترکی را میان طرفین ایجاد کند اما در نهایت بدون هیچ نتیجهای پایان جلسه را اعلام کرد.