همزمان با گفت وگوی تلفنی خانواده های دو آمریكایی زندانی در ایران با فرزندانشان ، محمد علی كلی از اسطوره های بوكس جهان و تعداد دیگری از شخصیت های مسلمان آمریكایی اعلام كرده اند كه امروز - سه شنبه- در یك كنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن شركت خواهند كرد تا بار دیگر خواهان آزادی شین باوئر و جاشوا فتال شوند.

به گزارش بی بی سی، محمد علی کلی پیش تر در نامه ای خطاب به مقامات ارشد ایران از ایشان خواسته بود این افراد را آزاد کند.

به گفته خانواده های شین باوئر و جاشوا فتال، حال این دو نفر در مکالمه های جداگانه با نزدیکانشان خوب به نظر رسیده است.

بنابراین گزارش، این دو نفر به خانواده های خود گفتند اوایل امسال در اعتراض به ممانعت مقام های ایرانی از دریافت نامه های شخصی، به مدت ۱۷ روز اعتصاب غذا کرده بودند.

جرم این دو آمریکایی جاسوسی است.

همچنین مارک تونر، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده از ایران خواسته به دیپلمات های سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در این کشور اجازه دهد با این دو نفر دیدار کنند.

شین باوئر ۲۸ سال سن دارد و روزنامه نگار آزاد است. باوئر، سارا شورد، نامزد او و جاشوا فتال که او هم ۲۸ ساله است به کردستان عراق رفته بودند و در حین گردش در یک منطقه خوش آب و هوای مرزی بازداشت شدند

آنها در داخل ایران دستگیر شدند. هنوز آمریکایی ها اعلام نکرده اند چگونه این سه تبعه آمریکا مناطق مرزی ایران را به عنوان مناطق خوش آب و هوا تشخیص داده و بعد با ورود به خاک ایران به دنبال چه بوده اند.

ایران شین باوئر و جاشوا فتال را متهم کرده است که به همراه سارا شورد به طور غیرقانونی از مرز عراق وارد خاک این کشور شده اند و آنها را جاسوس نامیده است.

سارا شورد پیشتر به دلایل انساندوستانه با تودیع وثیقه نیم میلیون دلاری آزاد شده بود. هر سه نفر اتهام های وارد شده را تکذیب کرده اند.

در همین حال خانواده های باوئر و فتال گفته اند به اعتصاب غذای به صورت نوبتی ادامه خواهند داد. این اعتصاب غذا در نخستین سالگرد دیدار مادران شین باوئر و جاشوا فتال از فرزندانشان در تهران آغاز شده است.