کرزای: پکن و کابل روابط تاریخی دارند

به گزارشافکارنیوز،شینهوا اظهار کرد: مسائل منطقه‎، همکاریهای اقتصادی و صلح و ثبات در افغانستان و پاکستان از جمله محور مذاکرات حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با اسحاق دار وزیر دارایی پاکستان در کابل عنوان شد.

کرزای ضمن ابراز تاسف از کشته شدن عبدالرقیب تخاری یکی از سرکردگان طالبان خواستار همکاری دولت پاکستان برای تحویل ملا برادر فرد شماره ۲ طالبان به مقامات افغانی شد.

خبر دیگر اینکه مقامات افغانی از حمله شب گذشته طالبان به یک پاسگاه امنیتی پلیس افغان در منطقه غازی آباد در ولایت کنر و کشته شدن ۱۹ پلیس و مفقود شدن هفت سرباز دیگر خبر دادند.

در بیانیه وزارت کشور افغانستان به تلفات نیروهای طالبان اشاره نشده و سرکردگان شبه نظامیان نیز هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

شورای عالی صلح افغانستان نیز امروز یکشنبه در بیانیه ای از توافق این شورا با نمایندگان طالبان در دبی با هدف گفتگو درباره روند مذاکرات با دولت افغانستان و پایان جنگ در این کشور خبر داد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به دیدار شب گذشته حامد کرزای با وانگ یی وزیر خارجه چین در کاخ ریاست جمهوری نوشت که کرزای افغانستان را دوست چین دوست می داند و دو کشور روابط تاریخی با یکدیگر دارند.

وانگ یی با اشاره به روابط دوستانه پکن و کابل حمایت خود را از روند صلح افغانستان و همکاری با دولت حامد کرزای در این زمینه اعلام کرد.

پلیس افغانستان همچنین امروز یکشنبه اعلام کردند که بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در ولایت فاریاب در ۴۲۵ کیلومتری شمال غرب شهر کابل دو افغانی از جمله یک پلیس کشته شدند.