نتانیاهو: ایران چیزی از دست نمی دهد

به گزارشافکارنیوز،جروزالیم پست اظهار کرد: " بنیامین نتانیاهو " با بیان این مطلب در ادامه گفت: به رسمیت شناختن حق غنی سازی اورانیوم سبب خواهد شد تا سرانجام تهران عملا به این نتیجه برسد که تبدیل به یک کشور هسته ای خواهد شد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که " وندی شرمن " مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفتگوهای ۱ + ۵ با ایران، در سفر به تل آویو اعلام کرده بود ایران می تواند از حق غنی سازی بهره مند شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: ایران عملا به این نتیجه رسیده که با حفظ توانایی غنی سازی می تواند تبدیل به یک قدرت هسته ای شده و همچنین فعالیت موشکی خود را نیز ادامه دهد. ترکیب غنی سازی، تولید سلاح، و توانایی پرتاب موشک وضعیتی را به وجود آورده که ایران همه چیز به دست می آورد اما چیزی را از دست نمی دهد.

شب گذشته وندی شرمن با بیان اینکه امکان غنی سازی محدود برای ایران وجود دارد، در انتقاد از سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: من به یک نخست وزیر و یا یک رئیس جمهوری نمی گویم که سکوت اختیار کند و احترام زیادی هم برای نتانیاهو قائل هستم. اما اگر اقدامی مذاکرات و دیپلماسی را به خطر بیندازد مسئولیت آن برعهده کسی است که این کار را انجام می دهد.

معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا که بعد از پایان مذاکرات با ایران راهی سرزمینهای اشغالی شده است گفت: امکان غنی سازی محدود برای ایران وجود دارد، اما این امر باید بخشی از روند مذاکرات باشد.

وی که در جمع خبرنگاران رژیم اسرائیل سخن می گفت افزود که قبل و بعد از هر دور از گفتگوها با مقامات رژیم اسرائیل به سختی کار می کند و هدف از این کار را اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران خواند.

شرمن در بخشی از اظهارات خود با اذعان به اختلاف نظر کشورش با رژیم صهیونیستی تصریح کرد که آمریکا بعضی وقتها با رژیم اسرائیل موافق است و بعضی وقتها مخالف، اما مهم است که نقدها و نظرات آنها را دریافت کنیم.