خیانتی که به توسعه شهرکها در فلسطین کمک کرد

به گزارشافکارنیوز،مصطفی برغوثی رژیم صهیونیستی را نژادپرست توصیف کرد و گفت: کابینه این رژیم اشغالگر، از توافقنامه سازش اسلو برای توسعه شهرک ها سوء استفاده کرد.

وی از افزایش شمار شهرک نشینان صهیونیست از ۱۶۰ هزار نفر در زمان امضای توافقنامه سازش اسلو به ۶۵۰ هزار نفر خبر داد و تأکید کرد: اشغالگران علاوه بر این، اراضی فلسطینی ها را به مناطق الف، ب و جیم تقسیم کرده و شهر اشغالی قدس را به خود محلق کرده و یهودی سازی کردند.

برغوثی با اشاره به مذاکرات کنونی سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی اجازه داد که شهرک ها توسعه یابد و دیوار حائل نژادپرستانه در عمق ۲۵ کیلومتری داخل کرانه باختری رود اردن احداثشود و مساحت زیادی از اراضی فلسطینی جدا شده و شهر اشغالی قدس از اطراف آن جدا شود و اشغالگران بر منابع آب سلطه یافته و خانه های فلسطینی ها را به صورت کاملا نژادپرستانه، ویران کنند.

برغوثی که نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین است، افزود: مذاکرات هرگز به نتیجه نخواهد رسید و رژیم اسرائیل از آن برای سرپوش گذاشتن بر طرح توسعه شهرک ها بهره برداری می کند و سخن دیروز بنیامین نتانیاهو که گفت همه تلاش خود را برای حفظ شهرک ها بکار خواهد بست، گواه روشنی بر مقاصد کابینه او درخصوص شهرک سازی و مستقر کردن شهرک نشینان است.