اعمال فشار اوباما به نتانیاهو

به گزارش افکارنیوز، یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در نظر دارد در حین سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن، به او اعمال فشار آورد تا توافق چارچوب مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان را که توسط «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، تهیه شده بپذیرد.

این روزنامه آمریکایی گزارش کرد که اوباما در نظر دارد نقش فعال‌تری در تلاش‌های دیپلماتیکی کری برای میانجیگری صلح بین اسرائیل و فلسطینیان ایفا کند.

این مقام آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفت: هم‌اکنون فرصت به موقعی برای اوباما به وجود آمده است تا در این موضوع نقش بیشتری داشته باشد.

هفت ماه بعد از آنکه کری دو طرف اسرائیلی و فلسطینی را به میز مذاکرات آورد، هم‌اکنون در تلاش است تا توافقی را حاصل آورد که چارچوبی را برای ادامه مذاکرات ارائه دهد و در نهایت احتمالاً این چارچوب به توافق نهایی سازش بین اسرائیل و فلسطینیان منتهی شود.

بر اساس این گزارش، این توافق تمامی موضوعات کلیدی از جمله مرزها، امنیت، بیت‌المقدس، پناهندگان، به رسمیت شناختن دو طرفه و پایان درگیری و درخواست‌ها را مورد خطاب قرار داده است.

این منبع ناشناس به نیویورک‌تایمز اعلام کرد که اگر مذاکرات بعد از ضرب‌الاجل ۲۹ آوریل ادامه پیدا کند، تاریخ جدید برای معاهده صلح پایان ۲۰۱۴ خواهد بود.

نتانیاهو در نظر دارد روز دوشنبه هفته آینده با اوباما در واشنگتن بعد از حضور در نشست سالانه کنفرانس لابی صهیونیستی «آیپک» دیدار کند.

اوباما محمود عباس را به واشنگتن دعوت کرده است تا بعد از دیدار با نتانیاهو، دیداری با او داشته باشد.