ادامه ممنوعیت حجاب در فدراسیون فوتبال فرانسه

به گزارشافکارنیوز،در حالی که برد بین المللی فوتبال(ایفاب) روز شنبه به صورت رسمی به بازیکنان زن اجازه داد با حجاب در میادین حاضر شوند فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرد همچنان به منع حجاب در فوتبال ادامه خواهد داد.

پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لوپوئن نوشت: فدراسیون فوتبال فرانسه که از رعایت نشدن «لائیسیته» در این کشور نگران است با انتشار بیانیه ای اعلام کرد همچنان به ممنوعیت پوشیدن هرگونه نشانه مذهبی و اعتقادی از جمله حجاب ادامه خواهد داد.

این درحالی است که برد بین المللی فوتبال که قوانین مسابقات فوتبال را مشخص می کند دیروز شنبه استفاده از حجاب و سربند را به طور رسمی مجاز شمرد. این موضوع به مدت بیست ماه به طور آزمایشی اجرا شده بود.

فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرد این فدراسیون که عضو فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) است از تصمیمی آگاه شد که به منزله اجرای فنی تدبیری است که از ژوئیه ۲۰۱۲ اتخاذ شده بود و به فدراسیونهایی که تمایل داشته باشند اجازه می داد در رقابتهای خودشان آن را اجرا کنند. اما در آنچه به حضور تیم های ملی فرانسه در رقابتهای بین المللی و همچنین برگزاری رقابتهای ملی مربوط می شود، فدراسیون فوتبال فرانسه از رعایت نشدن اصول قانون اساسی و موازین تقنینی لائیسیته که در فرانسه حاکم است نگرانی خود را ابراز می دارد.