در سوریه در تاریخ ۱۳ اسفند ۹۲ چه گذشت؟

به گزارشافکارنیوز،مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را می‌توان تصرف کامل منطقه مزارع ریما در ریف دمشق از سوی ارتش سوریه، نقشه پراکندگی ارتش در منطقه القلمون، هلاکت بیش از ۲۰ تروریست در گشت‌زنی ارتش در دشت‌های السحل، عملیات ارتش سوریه در دیر الزور با اجرای تاکتیک «تصرف تدریجی» مناطق و حمله هوایی به مراتع عرسال با ۱۸ موشک دانست.

تحولات سیاسی

سوریه پیروز نهایی جنگ است و غرب به این امر اذعان دارد


نویسنده سوریه معتقد است که سوریه پیروز حتمی جنگ است و غرب نیز به خوبی از این امر آگاه است.

نقشه پراکندگی ارتش سوریه در منطقه «القلمون» در ریف دمشق


عملیات‌های ارتش سوریه در منطقه القلمون واقع در ریف دمشق برای پاکسازی کامل آن از گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح همچنان ادامه دارد.

هلاکت بیش از ۲۰ تروریست در گشت‌زنی ارتش در دشت‌های السحل


یگان‌های ارتش سوریه در حین گشت‌زنی در دشت‌های السحل بیش از ۲۰تروریست را به هلاکت رساندند، در حالی که دیگر یگان‌های ارتش نیز عملیات‌هایی را در ۲ منطقه «خان الشیح» و بوستان‌های «دوما» در ریف دمشق اجرا کردند.

جنگ نیابتی رژیم صهیونیستی در سوریه


مسأله دخالت اسرائیل در بحران سوریه به نفع گروه‌های تروریستی خبر تازه‌ای نیست، بر اساس ده‌ها گزارش منتشر شده رژیم صهیونیستی در عملیات‌های اطلاعاتی علیه سوریه به عنوان یکی از ارکان محور مقاومت مشارکت داشته است.

حوادثاوکراین با هدف تحریف توجه روسیه از قضیه سوریه توسط آمریکا رقم خورد


تحلیلگر سوری با اشاره به اینکه آمریکا از ابتدا، روند بحران سوریه را با دقت زیر نظر داشت و از قدرت‌گیری روسیه در عرصه بین‌‌الملل نگران بود، تاکید کرد حوادثاوکراین در واقع برای تحریف توجه روسیه از بحران سوریه توسط آمریکا رقم خورد.

عملیات ارتش سوریه در دیر الزور با اجرای تاکتیک «تصرف تدریجی» مناطق


یک منبع نظامی سوری با اشاره به اینکه عملیات ارتش سوریه در استان دیر الزور در شرق این کشور ادامه دارد، خاطر نشان کرد که ارتش در این استان تاکتیک تصرف تدریجی مناطق را اجرا می‌کند.

تکمیل حلقه محاصره گروه‌های مسلح در شهر حلب از سوی ارتش سوریه


یگان‌های ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در محورهای مختلف در شهر حلب ادامه می‌دهند و هر روز حلقه محاصره گروه‌های مسلح در این شهر را تکمیل می‌کنند.

۲۰۰تروریست در حمص خود را تسلیم ارتش سوریه کردند


بیش از ۲۰۰ تروریست امروز دوشنبه در منطقه «حسیاء» حمص خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه کردند.

تسلط ارتش بر ۹۰ درصد مزارع ریما / تصرف السحل وعقبه در کوتاه‌ترین زمان


یک منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه ارتش سوریه اکنون بر ۹۰ درصد منطقه مزارع ریما تسلط دارد، تصریح کرد: ارتش سوریه در کوتاه‌ترین زمان ممکن که در نوع خود یک رکورد تلقی می‌شود، موفق شد، ۲ منطقه السحل وعقبه را تصرف کند.

مؤسس گروهک «ارتش آزاد» زخمی شد


مؤسس گروهک «ارتش آزاد» در یک سانحه رانندگی در ترکیه مصدوم شد.

تکذیب تصرف یک نقطه نظامی ارتش سوریه در مسیر ادلب – مسطومه


منابع میدانی سوری خبر منتشره در برخی پایگاه‌های خبری مبنی بر تصرف یک نقطه نظامی ارتش سوریه در مسیر ادلب – مسطومه توسط گروه‌های مسلح را تکذیب کردند.

درگیری‌های ارتش سوریه و تروریست‌ها در مناطق مختلف شهر ادلب


پس از چند روز آرامش در جبهه‌های مختلف درگیری در شهر ادلب، امروز محورهای مختلف این شهر شاهد درگیری ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی بود.

محاصره شهرک «فلیطه» و آمادگی ارتش سوریه برای آغاز عملیات آزادسازی آن


واحدهای ارتش سوریه با تکمیل حلقه محاصره شهرک «فلیطه»، در منطقه یبرود، خود را برای آغاز عملیات آزادسازی این شهرک آماده می‌کنند.

ارتش سوریه کنترل کامل منطقه «مزارع ریما» را در دست گرفت


یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، کنترل کامل منطقه «مزارع ریما»، در ریف دمشق را در دست بگیرند.

ارتش نبرد «امداد و کمک‌رسانی» تروریست‌ها در ریف ادلب را ناکام گذاشت


یگان‌های ارتش سوریه امروز سه‌شنبه به مقابله با گروه‌های تروریستی برخواست که عملیاتی تحت عنوان نبرد «امداد و کمک‌رسانی» را به راه انداخته و تلاش داشتند، به کمک دیگر گروه‌های تروریستی ریف ادلب بشتابند.

تحولات سیاسی

بثینه شعبان: تغییری در رفتار عربستان صورت نگرفته است / انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود


مشاور سیاسی و اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری سوریه با بیان اینکه رفتار عربستان سعودی در حمایت از تروریسم ضد سوریه تغییری نکرده است، اظهار داشت: دولت سوریه برای متوقف کردن جنگ و خونریزی همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

اوضاع سوریه و لیبی؛ موضوع مذاکرات لاوروف در تونس


وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر به تونس و گفت‌وگو با مقامات این کشور، علاوه بر مسائل دوجانبه، موضوعات مهم منطقه، بویژه اوضاع در سوریه و لیبی را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

دمشق: انتقادهای بان کی مون در موضوع انسانی به دور از «واقع‌بینی» بوده است


وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای انتقادهای بان کی مون درباره موضوع انسانی را به دور از واقع بینی دانست.

اتحادیه عرب کرسی سوریه در اجلاس کویت را به مخالفان خارج نشین می‌دهد


گروه مخالفان خارج نشین سوریه موسوم به " ائتلاف ملی سوریه " اعلام کرد که اتحادیه عرب کرسی سوریه در اجلاس آتی سران عرب در کویت را به رئیس این ائتلاف خواهد داد.

مشاور اسد: ابراهیمی در گزارش خود «صادقانه» عمل کند


مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: در تعابیر سیاسی چیزی به اسم «حکومت انتقالی» وجود ندارد و ما به حکومتی اعتقاد داریم که همه گروه‌ها را شامل شود.

پیروزی چشم‌گیر ارتش سوریه در عرصه نظامی / حمله هوایی به مراتع عرسال با ۱۸ موشک


ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه گروههای مسلح شهرک راهبردی السحل در اطراف شهر یبرود در ریف دمشق را به کنترل خود درآورد و در کشتزارهای ریما پیشروی میکند.