بودجه ۴ تریلیون دلاری آمریکا برای سال ۲۰۱۵

به گزارشافکارنیوز،روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» اظهار کرد: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه، درخواست بودجه ۳.۹ تریلیون دلاری را به کنگره فرستاد.

بودجه اوباما برای سال مالی ۲۰۱۵ است که از اول اکتبر آغاز می‌شود. این سند ششمین بودجه وی به حساب می‌آید.

بودجه‌ای که اوباما روز سه‌شنبه مطرح کرد بیش از یک تریلیون دلار ظرف ۱۰ سال از طریق ایجاد تغییرات در کدهای مالیاتی از طریق افزایش مالیات جمع‌آوری می‌کند.

این بودجه همچنین مالیات برخی مالیات‌دهندگان را کاهش می‌دهد و بودجه اوباما شامل ۱۷۵ پیشنهاد متفاوت درآمدی می‌شود که ۲۸ مورد آن در این بودجه امسال جدید است.

گزارش‌ها حاکی از آن است کهباراک اوباما، به عنوان بخشی از طرح بودجه سالانه خود، خواستار تخفیف مالیاتی بیشتر برای کارگران کم درآمد شد.

لایحه اوباما «لایحه اعتبار مالیات بر درآمد» را گسترش می‌دهد و قصد دارد بخشودگی مالیات بر درآمد را به بیش از ۱۳ میلیون آمریکایی بدون فرزند تعمیم دهد.

صدای آمریکا نیز گزارش کرد که لایحه اعتبار مالیات بر درآمد، برای اولین بار در دهه ۱۹۷۰ توسط «جرالد فورد» رئیس جمهوری وقت، به امضا رسید. رونالد ریگان در دهه ۱۹۸۰ به عنوان «بهترین برنامه ضد فقر، بهترین طرفدار خانواده، و بهترین اقدام کارآفرینانه که از کنگره صادر شده است» بطور قابل ملاحظه ای آن را گسترش داد.

اوبامادر تلاش است در طرح بودجه ۲۰۱۵، کسانی که برای نگهداری از کودکانشان هزینه پرداخت می‌کنند را شامل برنامه بخشودگی مالیاتی کند، برای کسانی که هزینه دانشگاهی دارند بخشودگی مالیاتی را به صورت دائمی کند و برای میلیون‌ها کارگری که کارفرمایان آنها به آنها حقوق بازنشستگی نمی‌دهند، به طور خودکار حساب بازنشستگی ایجاد کند و به منظور پرداخت این هزینه‌ها، خواستار حذف چندین دسته بخشودگی مالیاتی برای آمریکائی‌های ثروتمند شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که طرح هزینه‌های بودجه پیشنهادی سال ۲۰۱۵، بازتاب اهداف اوباما در رسیدگی به نابرابری درآمد، و کاهش اختلاف گسترده بین ثروتمندترین و فقیرترین آمریکایی‌ها است.

برخی بر این باورند که به احتمال زیاد طرح اوباما توسط جمهوریخواهان که مجلس نمایندگان را در کنترل خود دارند رد خواهد شد، اما به عنوان نقشه راهی خواهد بود برای نامزدهای دموکراتی که خود را برای انتخابات ماه نوامبر کنگره آماده میکنند.