تیموشنکو خواستار اعمال تحریم علیه روسیه شد

به گزارشافکارنیوز،رویترز اظهار کرد: یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین و رهبر مخالفان این کشور در حالی از قدرت های غربی خواسته است تا تحریم هایی را ضد روسیه اعمال کنند که آمریکا نسبت به انزوای سیاسی و اقتصادی بیشتر مسکو به خاطر تحولات اخیر اوکراین هشدار داده است. رهبران اروپایی نیز تا فردا پنج شنبه به مسکو فرصت داده اند تا نیروهای خود را از شبه جزیره کریمه خارج کند و در غیر این صورت با تحریم های سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش مسکو روز گذشته اعلام کرد، اعزام نیروی نظامی به اوکراین یک احتمال است. تیموشنکو روز گذشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونیاوکراینتاکید کرد، تلاش های دیپلماتیک کافی نیست. من فکر می کنم چیزی که باید انجام شود اعمال تحریم های اقتصادی ضد روسیه است به خصوص اگر اقدامات روسیه موجب تشدید خشونت در منطقه شود.

تیموشنکو در ادامه تصریح کرد، روسیه پیمان ۱۹۹۴ میلادی مبنی بر تضمین امنیت اوکراین را نقض کرده است. وی از سازمان ملل و رهبران جهان خواست تا برای مذاکره بین کیف و مسکو میانجیگری کنند. من بر این باورم که مقام های روسی و اوکراینی در شرایط کنونی که مسکو به خاک اوکراین تجاوز نظامی داشته، نمی توانند به صورت مستقیم و رودر رو مذاکره داشته باشند. سازمان ملل و رهبران جهان باید برای انجام مذاکرات میانجیگری کنند.