استقرار موشک‎های اس - ۳۰۰ در کریمه

به گزارشافکارنیوز،صدای روسیه از استقرار سه مجموع موشک ضد هوایی در کریمه به ویژه مراکز دولتی این شبه جزیره برای مقابله با حملات احتمالی خبر داد. در همین رابطه ۷۰۰ نظامی بومی در کریمه نیز آمادگی خود را برای دفاع از مردم در برابر هر گونه تجاوزی اعلام کرده اند.

بر اساس این گزارش واحدهای موشکی ۵۰،۵۱ و ۱۴۷ کریمه در یالتا، فئودوسیا و فیولنته مستقر شده اند تا در برابر حملات احتمالی از کریمه دفاع کنند.

به نوشته صدای روسیه، ۲۰ موشک ضد هوایی از نوع " باک " و ۳۰ موشک ضد هوایی اس ۳۰۰ در قالب این سه مجموع موشکی در کریمه مستقر شده اند.

در همین رابطه روز گذشته نیز جنگنده های مستقر در کریمه به حال آماده باش درآمده اند تا در خصوص بروز هر نوع جنگی از این منطقه دفاع کنند.

رایزنی اوباما و مرکل

در ادامه واکنش های کشورهای غربی و رایزنی های رهبران آنها در خصوص اوکراین، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، برای یافتن راه حلی احتمالی در مورد بحران شبه جزیره کریمه در اوکراین و حضور روسیه در آن گفتگو کردند.

در این میان پیشنهادی نیز برای کاهش تنش ها در کریمه ارائه شده که به موجب آن روسیه نیروهای خود را به پایگاه هایش در کریمه باز می گرداند، شمار نظامیانش را به ۱۱ هزار نفر(بر اساس سقف تعیین شده با اوکراین) محدود می کند و به ناظران بین المللی اجازه می دهد تا با حضور خود وضعیت اقلیت روس و حفاظت از آنها را زیر نظر بگیرند.

رویترز در خصوص گفتگوی تلفنی مرکل و اوباما می نویسد: در این گفتگوی تلفنی اوباما عدم شرکت خود در نشست گروه هشت در سوچی روسیه در ماه ژوئن را در صورت ادامه وضعیت اوکراین به روشنی بیان کرده است.

۲۱۵ میلیون دلار برای انتخابات


اوضاع اوکراین در حالی همچنان بحرانی است که قرار است این کشور در ماه می شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باشد. در همین رابطه کمیسیون برگزاری انتخابات اوکراین اعلام کرد که هزینه برگزاری انتخابات ماه می، ۲۱۵ میلیون دلار خواهد بود.

در همین رابطه قرار شد تا اعضای کمیسیون های انتخاباتی در پنج منطقه از اوکراین تغییر کنند. انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در تاریخ ۲۵ می برگزار خواهد شد و در میان نامزدها " ویتالی کلیچکو " از قهرمانان سابق رشته بوکس، از گزینه های اصلی پیروزی در این رقابت ها به حساب می اید. دلیل شانس بالای کلیچکو برای پیروزی در انتخابات ماه می حمایت گسترده کشورهای غربی از وی اعلام شده است.

قطع همکاری های نظامی کانادا با روسیه


اما کانادا که در سال های اخیر نشان داده سیاست خارجی مستقلی نداشته و همواره دنباله رو آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده، پس از اقدام واشنگتن در قطع همکاری های نظامی با مسکو، اعلام کرد که اوتاوا نیز همکاری های نظامی خود با روسیه را قطع می کند.

" استفان هارپر " نخست‌وزیر کانادا با اعلام این خبر گفت: تعلیق فعالیت های دوجانبه بین نیروی های مسلح کانادا و ارتش فدراسیون روسیه، شامل مانورهای از پیش برنامه ریزی‌شده و نشستها و جلسات بین مقامهای نظامی دو کشور می شود.

نخست وزیر کانادا همچین تاکید کرد که کشورش با توجه به وضعیت ناآرام اوکراین، چگونگی روابط بین المللی خود با دولت روسیه را نیز بررسی خواهد کرد.