پليس اسپانيا با تظاهراتكنندگان اين كشور در شهر بارسلونا درگير شد و با باتوم آنها را مورد ضربوشتم قرار داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آمریکایی " آسوشیتدپرس "، پلیس ضد شورش اسپانیا روز جمعه با تظاهرات‌کنندگان این کشور در شهر بارسلونا که به نرخ بالای بیکاری و دیگر مشکلات اعتراض داشتند، ‌درگیر شد.
پلیس منطقه کاتالونیا گفت که در درگیری‌های روز جمعه تعدادی مجروح شدند اما به تعداد آنها اشاره‌ای نکرد، این در حالی است که روزنامه بارسلونایی " لا وانگواردیا " اعلام کرد که در این درگیری‌ها ۹۹ نفر از جمله ۱۲ افسر پلیس مجروح شده‌اند.
تصاویر تلویزیونی نشان داده است که چگونه پلیس، تظاهرات کنندگان را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده و آنها را بر روی زمین می‌کشد.
اسپانیایی‌های ناراضی از تاریخ ۱۵ می اعتراض خود علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت را آغاز کرده‌اند و خواستار ایجاد اشتغال، مسکن و برقراری دموکراسی واقعی در این کشور هستند.
در انتخابات محلی اسپانیا، حزب سوسیالیست، حزب حاکم، در برابر محافظه کاران شکست را پذیرفت. این در حالی است که این کشور هم اکنون با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.
در این انتخابات حزب حاکم کمتر از ۲۸ درصد آراء را به خود اختصاص داد و این در حالی است که حزب محافظه کار، حزب مردم، بیش از ۳۷ درصد آراء را به خود اختصاص داد.
هم اکنون نرخ بی‌کاری در اسپانیا به ۲۱.۲۹ درصد افزایش یافته است.
آمارهای منتشره از سوی دولت اسپانیا حاکی از آن است که حدود ۴.۹ میلیون نفر از مردم این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۱ بی‌کار بودند.
در همین حال خوزه لوئیز رودریگز زاپاترو نخست وزیر اسپانیا اذعان کرد که سه سال بحران اقتصادی، مهمترین دلیل شکست حزب وی در انتخابات این کشور بود.
دولت اسپانیا در تلاش برای حفظ آرامش کشور، یک روز پیش از برگزاری انتخابات عمومی، هر گونه تظاهرات سیاسی را ممنوع اعلام کرد؛ اگرچه ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور به اعتراض‌های خود در مناطق مختلف این کشور ادامه دادند.
دولت زاپاترو در مي ۲۰۱۰ سياستهاي رياضت اقتصادي از جمله كاهش حقوق كارگران را به عنوان تلاشي براي مقابله با كسري بودجه ۱۱ درصدي اعلام كرد كه اين مسئله اعتراضهاي مردمي را به دنبال داشت.