هيلاري کلينتون، وزير امور خارجه امريکا در پي عميقتر شدن شکاف ميان واشنگتن و اسلامآباد، با مقامات عاليرتبه پاکستاني ديدار کرده است.
به گزارش پرس تی وی، این دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که روابط دو کشور در پی حمله چندی پیش نیروهای آمریکایی که ادعا می­شود در آن اسامه بن لادن، رهبر شبکه تروریستی القاعده در ایبت‌آباد در نزدیکی پایتخت این کشور کشته شد، رو به سردی گراییده است.
گفته می‌شود که این سفر با هدف بهبود روابط با پاکستان صورت گرفته است. اسلام‌آباد و واشنگتن دو متحد متزلزل یکدیگر در به اصطلاح جنگ تحت رهبری امریکا با تروریسم هستند.
مایک مولن، رییس ستاد کل فرماندهی ارتش آمریکا، در این سفر هفت ساعته غیرمنتظره به پاکستان کلینتون را همراهی می‌کند.
کلینتون درباره این سفر گفت: " این یک سفر بسیار مهم بود؛ چراکه ما به یک دوراهی رسیده‌ایم. اسامه بن لادن مرده است اما القاعده و شبکه ترور هنوز برای هر دو ما یک تهدید جدی است. "
وی افزود: " انگیزه‌ای برای آشتی سیاسی در افغانستان وجود دارد، اما تمرد برای عمل کردن از آسمان امن اینجا در پاکستان همچنان ادامه دارد. "
کلینتون همچنین به اسلام‌آباد هشدار داد که تئوری‌های توطئه و ضد آمریکایی مشکلات پیش رو پاکستان را حل نخواهد کرد و افزود که این کشور باید تعهدش به منافع امنیتی امریکا را تجدید کند.
این سفر در حالی انجام می‌شود که دولت باراک اوباما، رییس جمهور امریکا بر سر آینده روابطش با پاکستان دچار دودستگی شده است.
مقامات امریکا اسلام‌آباد را به ارتباط با شبه‌نظامیان متهم می‌کند. برخی مقامات کاخ سفید اخیرا می‌گویند که اسلام‌آباد از محل اختفای بن لادن آگاه بوده و خواستار واکنشی قوی به آن هستند.
این در حالی است که عده‌ای دیگر معتقدند که هرگونه اقدام تلافی‌جویانه کمک پاکستان را که برای عملیات نظامی امریکا در افغانستان حیاتی است به خطر خواهد انداخت.
پاکستان هشدار داده است که تکرار چنین عملیاتی عواقب جدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان خواهد داشت.
قانونگذاران پاکستاني اخيرا خواستار تحقيقات مستقلي درباره اين حمله شدهاند که پارلمان اين کشور آن را به عنوان اقدامي يکجانبه و نقض حق حاکميت پاکستان ميدانند.