به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛یک تیم پزشکی در صربستان می گوید راتکو ملادیچ به اندازه کافی سلامت جسمی دارد تا بتواند برای حضور در دادگاه جرائم جنگی به لاهه ی هلند انتقال داده شود .

این فرمانده ی سابق ارتش صرب های بوسنی که پانزده سال پنهانی زندگی می کرد اکنون در بازداشت صربستان بسر می برد.
پسر ملادیچ و وکیلش می گویند ملادیچ از سلامت کافی برخوردار نیست تا برای محاکمه به شهر لاهه ی هلند منتقل شود. آیون واتسون خبرنگار سی ان ان در این باره گزارش داد.. آنچه من درباره وضع جسمی کارادیچ شنیدم دو روایت کاملا متضاد بوده است.

در ادامه دارکو ملادیچ پسر راتکو ملادیچ نشان داده شد که می گفت.. من بعد ازسالها نخستین بار وی را دیدم وضع جسمی او خیلی بد است و وخیم شده است.

ما از دادگاه می خواهیم که او را به بیمارستان انتقال دهد تا او تحت درمان قرار گیرد.

ما خواستار نظر کارشناسی کارشناسان مستقل بین المللی از روسیه هستیم تا وضعیت جسمی و سلامت او تائید شود. ما از روسیه نام بردیم اما ضرورتا هم نباید کارشناسان روسی باشند.

در ادامه مایا لواچه ویچ سخنگوی دادگاه گفت.. ما بیانیه ی رسمی پزشکان را داریم که در آن امده است کارادیچ فهرستی از بیماری های مزمن دارد اما از جنبه پزشکی توانایی شرکت درجلسات دادگاه را دارد. خبرنگار افزود.. من با معاون دادستان پرونده ی ملادیچ صحبت کردم وی می گوید راتکو ملادیچ مثل افراد جوان قوی است.

در نخستین جلسه دادرسی ملادیچ، او معاون دادستان را متهم کرد که مامور سی آی اِی است.

امروز ملادیچ مودب تر شد و از معاون دادستان عذرخواهی کرد. ملادیچ از قرائت کیفرخواست دادگاه بین المللی جرایم جنگی برضد خود امتناع کرد.

این دادگاه وی را به نسل کشی و دیگر جرایم در دهه هزار و نهصد و نود متهم کرده است.

ملادیچ چند درخواست هم داشت از جمله اینکه وی کتاب هایی به قلم نویسندگان روسی درخواست کرده است تا در زندان مطالعه کند