شیخ یوسف قرضاوی به مبنای وحدت بیشتر پایبند باشد


افکار نیوز: عضو تجمع علمای مسلمان لبنان از شیخ یوسف قرضاوی دبیر کل اتحادیه علمای جهان اسلام خواست عقائد و نظرات خود را در چارچوب وحدت بیان کند.
به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام شیخ علی خازم، در بیست و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت با اشاره به برخی مواضع و عملکرد قرضاوی علیه شیعه و جمهوری اسلامی گفت: ایشان به صورت رسمی مخالفت خود را ابراز می‌کند و موجب تفرقه می شود.
وی افزود: بیش از یکصد مبلغ در قاره آفریقا علیه شیعه و انقلاب اسلامی تبلیغ می کنند که این کار نتایج منفی را به بار خواهد آورد.
حجت الاسلام شیخ علی خازم تدریس مذهب اربعه در تمامی مجامع علمی جهان اسلام را خواستار شد و گفت: این کار موجب آشنایی بیشتر شده و بستر مناسبی برای تقریب است.
این اندیشمند لبنانی در ادامه به بیان مفهوم وحدت در زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه پرداخت و افزود: اتحاد در تمام زبانها و فرهنگ ها به معنی همبستگی و یکپارچه شدن در برابر دشمنان و دفاع از منابع مشترک است.
وی وضعیت کنونی وحدت را مناسب ندانست و گفت: اوضاع کنونی عراق، افغانستان و فلسطین انسجام بیشتری را در جهان اسلام می طلبد.
شیخ خازم به وظایف سازمان کنفرانس اسلامی در عرصه وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: باید با شرایط و فرهنگی کشورهای مسلمان آشنا شویم و بر اساس آن راهکارهای وحدت ارائه دهیم.
وی ریشه تمام راهکارها و راهبرد های علمی وحدت را قرآن دانست و گفت: ما باید ابتدا اختلافات خود را حل کنیم و سپس سایر ادیان را به دین اسلام دعوت کنیم.
انتهای پیام / ب.