رابط اسرائیل با شیخ نشین‌های حوزه خلیج فارس

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری سانا در گزارشی با اشاره به روابط رژیم صهیونیستی با شیخ نشین های حوزه خلیج فارس آورده است: گزارش های رسانه های اسرائیلی از منافع مشترک اشغالگران اسرائیلی و حاکمان کشورهای حوزه خلیج فارس و این که روابط طرفین دوره طلایی خود را سپری می کند، پرده برداشتند.

روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد: یک شخصیت اسرائیلی عالی رتبه مسئول برقراری روابط حیاتی میان اسرائیل با شیخ نشین های حوزه خلیج فارس است و نقش بارزی در ائتلاف منافع مشترک میان طرفین دارد.

بر اساس گزارش " ایلی بردن اشتاین " خبرنگار حوزه سیاسی روزنامه معاریو به نقل از منابع آگاه، " بروس کشدان " دیپلمات اسرائیلی فردی است که در تحکیم و تنظیم روابط میان رژیم اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس نقش کلیدی ایفا می کند.

سانا گزارش داد: بر اساس اطلاعات این رسانه اسرائیلی، تلاش های " کشدان " در تحکیم روابط میان اسرائیل و شیخ نشین های حوزه خلیج فارس سبب شده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور علنی اعلام کند که کشورهای حوزه خلیج فارس اسرائیل را نه دشمن بلکه دوست می‌دانند.

بر اساس این اطلاعات کشدان نقش مهمی در هماهنگ کردن دیدارها و نشست های سیاسی و امنیتی میان کشورهای حوزه خلیج فارس با اسرائیل که با هدف هماهنگی و همکاری در زمینه های مختلف به ویژه موضوعات منطقه ای و انرژی انجام می شود ایفا می کند.

سانا اعلام کرد: گزارش های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از دیدار پنهانی سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز وزیر دفاع عربستان سعودی به فلسطین اشغالی به عنوان مدرکی دیگر برای هماهنگی مستمر میان طرفین حکایت دارد.

معاریو همچنین در گزارش خود به نقش مهم کشدان در ارتباط موسسات نظامی و شرکت های فناوری رژیم صهیونیستی و شیخ نشین های حوزه خلیج فارس که عطش زیادی برای خرید سامانه های جنگی و دستگاه های حساس از اسرائیل پیدا کرده اند، پرداخته است.

کشدان مسئول اصلی تنظیم دیدارهای علنی و غیرعلنی مسئولان اسرائیلی و شیخ نشین های حوزه خلیج فارس است و وی ترتیب دهنده دیدار " حاق مولخو " فرستاده ویژه و شخصی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امیر نشین دبی است.

بر اساس گزارش رسانه های اسرائیلی در واقع کشدان به مثابه حافظ اسرار است و بیش از ده سال است که رابط رژیم صهیونیستی با کشورهای حوزه خلیج فارس است و به خوبی سعودی ها را می شناسد.

سانا در ادامه می نویسد: پیام های سری وزارت خارجه آمریکا که در سال ۲۰۱۰ پایگاه ویکی لیکس آن را منتشر کرد فاس کرده بود که کشدان مسئول روابط اسرائیل با بحرین است.

روزنامه معاریو در ادامه آورده است: به نظر می رسد با وجود اینکه کانال های پنهانی زیادی میان اسرائیل و شیخ نشین های حوزه خلیج فارس وجود دارد اما گویا بروس کشدان از اهمیت فوق العاده ای برای اسرائیلی ها برخوردار است زیرا با وجود این که وی سن بازنشستگی را پشت سرگذاشته است اما وزارت خارجه این رژیم قصد بازنشسته کردن وی را ندارد و لقب سفیر فوق العاده در کشورهای حوزه خلیج فارس را به وی داده است و آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل بر تجدید همکاری با بروس کشدان اصرار دارد.

سانا در ادامه نوشته است: روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز اخیرا فاش کرده بود که یک شرکت امنیتی اسرائیلی در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به آموزش و آماده سازی افراد مسلح و نگهبانان چاه های نفتی و مراکز حساس امنیتی مشغول است.این درحالی است که در سال ۲۰۱۱ کتابی با عنوان "قطر و اسرائیل؛پرونده روابط سری" از روابط قطر با اسرائیل و اینکه دوحه مانند یک صندوق پست سریع در راستای منافع اسرائیل حرکت می کند و نقش بارزی در تشویق دیگر کشورهای عربی برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی ایفا می کند پرده برداشته بود.