روزنامه مصری "روزالیوسف" ساعتی پس از انتشار خبر بازداشت یک دیپلمات ایرانی در قاهره، با انتشار این خبر نوشت که هیئت دیپلماتیک عمومی مصر، فردا در راستای تلاش برای بازگشت روابط ایران و مصر به روند عادی خود به تهران سفر میکند.

به گزارش مشرق، این دیدار پس از آن صورت می گیرد که " علی اکبر صالحی " وزیر خارجه کشورمان با " نبیل العربی " همتای مصری خود در حاشیه کنفرانس عدم تعهد دیدار کرد. دو طرف در این دیدار تأکید کردند که ارتقای مناسبات میان دو کشور راهی است که بازگشتی در آن وجود ندارد؛ البته انتخاب سفیر میان دو کشور به زمان بعد از انتخابات پارلمانی در مصر و موافقت مجلس ملی با آن موکول شده است. این هیئت مصری، متشکل از " ایمن نور " و " عبدالحکیم عبدالناصر " و برخی از روحانیون مصری نظیر شیخ " محمود عاشور " وکیل اسبق الازهر خواهد بود تا روابط میان علمای شیعه و اهل سنت را بهبود بخشند.

"ایمِن عبدالعزیز نور" زاده پنجم دسامبر ۱۹۶۴ میلادی در منصوره مصر، سیاستمدار لیبرال مصری است که ریاست حزب "الغد" (فردا) را بر عهده دارد. وی از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ میلادی، نمایندهٔ مجلس مصر بود. در ژانویه ۲۰۰۵، مصونیت پارلمانی او لغو و بازداشت شد، ولی در ماه مارس آزاد شد و با شرکت در انتخابات ریاستجمهوری ۲۰۰۵ بر اساس آمارهای رسمی با هفت درصد آرا پس از حسنی مبارک در جای دوم ایستاد که البته این انتخابات با شائبه تقلب گسترده توسط عوامل مبارک مواجه شد. وی در دسامبر همین سال به اتهام جعل اسناد، که طرفدارانش آن را پاپوش میدانستند، به پنج سال حبس محکوم شد اما در سال ۲۰۰۹ میلادی و پس از اثبات بی گناهی، از زندان آزاد شد. ایمن نور در جریان قیام مردمی اخیر مصر، حضور پررنگی داشت. الجزیره در ۳۰ ژانویه گزارش داد که بخشی از معترضان مستقر در میدان التحریر از او برای به قدرت رسیدن پشتیبانی میکنند. سفر وی به ایران، می تواند حامل پیام مهمی برای رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی دیگر از طرف های غربی و منطقه ای باشد تا به اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران و نیز اشتیاق نیروهای تأثیرگذار در مصر برای تقویت این روابط، پی ببرند.