افکارنیوز:خبرگزاري فرانسه به نقل از پليس يونان گزارش داد، بيش از ۲۰۰۰ نفر در پنجمين روز برگزاري اعتراضات ضد دولتي در ميدان سينتاگما شهر آتن، پايتخت اين کشور تجمع کردند.

این در حالی بود که تظاهرات روز یکشنبه(۸ خرداد) با استقبال از فراخوانی که مخالفان از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی مجازی منتشر کردند، برگزار شد.

همچنین در این فراخوان از مخالفان خواسته شد تا در اعتراضات خود بر تحقق " دموکراسی واقعی " تاکید کنند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود " فقر بزرگ‌ترین سوءاستفاده است " در برابر ساختمان پارلمان یونان تجمع کردند.

یونان در حالی همچنان با مشکلات اقتصادی دست به گریبان است که سال گذشته برای مبارزه با بحران بدهی‌های خود، مبلغ ۱۱۰ میلیارد یورو کمک مالی در غالب وام از اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد.

اگر چه این کمک مالی توانست اقتصاد یونان را از ورشکستگی نجات دهد، با این حال، دولت آتن موظف بود برای حفظ اقتصاد خود، بسته ریاضتی سفت‌وسختی را به اجرا درآورد که این بسته کاهش حقوق کارکنان دولت و کاهش پرداخت حقوق بازنشستگی، افزایش مالیات‌ها و بازنگری در نظام پرداخت بازنشستگی‌ها را شامل می‌شد.

افزون بر آن، دولت یونان به دنبال دریافت کمک مالی دیگری است تا بار دیگر با بحران بدهی‌ها مواجه نشود.

یونان از سال گذشته تا کنون شاهد چندین صحنه درگیری‌ها بین نیروهای پلیس این کشور و تظاهرکنندگان مخالف دولت بود که در این زدوخوردها بسیاری از افراد از هر دو طرف آسیب دیده و مجروح شدند.

با این وجود، تظاهرات روز یکشنبه بزرگ‌ترین تجمعی بود که مخالفان از روز چهارشنبه(۴ خرداد) در اعتراض به سیاست‌های دولت برگزار کرده‌اند.

بر اساس نتايج نظرسنجي که به تازگي انجام شد، مردم يونان ديگر مطمئن نيستند که دولت آتن بتواند اين کشور را از بحران بدهيهاي خود نجات دهد.