رهبر حزب وفاق مهم ترين جريان شيعه مخالف حكومت در بحرين اعلام كرد كه مخالفان در بحرين هيچ نيازي به حمايت و خط دهي ايران يا هيچ كشور ديگري ندارند.

به گزارش عصر ایران " شیخ علی سلمان " رهبر جریان وفاق به عنوان مهم ترین فراکسیون پارلمانی مخالفان شیعه در بحرین در مصاحبه با رویترز با تکذیب خط دهی ایران به جنبش مخالفان در بحرین گفت که عدم حمایت ایران از جنبش اعتراضی در بحرین یک خواسته ملی در میان مردم این کشور است.

این فعال سیاسی بحرینی با تاکید بر حمایت خود و جریان تحت رهبری اش از تداوم پادشاهی خاندان آل خلیفه در بحرین گفت: ‌ " ما اعلام کرده ایم که خواهان یک سیستم پادشاهی مشروطه هستیم نه جمهوری. ما خواهان گذار آرام و تدریجی به سیستمی دموکراتیک هستیم، بنابراین ما مخالف تداوم پادشاهی آل خلیفه نیستیم ".

شیخ علی سلمان درباره ادعاهای دولت بحرین و برخی دولت های عربی منطقه درباره وابستگی جنبش مخالفان در این کشور به ایران، با رد این مدعا گفت: ‌ " ‌ در بحرین عدم وابستگی و خط گیری از ایران یک خواسته ملی است. ما افتخار می کنیم که صاحب جنبشی رشد یافته، معقول و در حال توسعه هستیم که نیازی به خط گیری از ایران و هیچ طرف خارجی ندارد ".

گفتنی است که جنبش اعتراضی در بحرین پس از سرکوب های صورت گرفته از سوی نیروهای بحرینی و عربستانی در هفته های اخیر حرکت چندانی از خود نشان نداده است.

برخی از مخالفان حکومت در بحرین خواستار برچیدن بساط پادشاهی و تاسیس یک نظام جمهوری و برخی دیگر خواستار تداوم حکومت آل خلیفه به شکل یک نظام پادشاهی مشروطه هستند.

دولت بحرین تا کنون در برابر خواست های اصلاحی مخالفان مقاومت کرده و در عوض تلاش کرده است با استفاده از نیروهای امنیتی و خارجی اعتراضات را سرکوب کند.

بحرین تنها کشور عربی حاشیه خلیج فارس(به استثنای عراق) است که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند، اما با این وجود قدرت سیاسی در این کشور در اختیار اقلیت سنی است.

بحرين تا سال ۱۹۷۱ جزئي از قلمرو ایران و استان چهاردهم این کشور بود اما پس ازآن، اين جزيره كوچك از قلمرو ايران جدا و يك كشور مستقل شد .