تقویت حضور نظامی ناتو و آمریکا در اروپا

به گزارشافکارنیوز،آمریکایی ها و ناتو برای تحت فشار گذاشتن روس ها در اقدامی نمادین، حضور نظامی خود را در اروپا تقویت خواهند کرد.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: " جان کری " وزیر امور خارجه آمریکا برای حل اختلافات بین مسکو و کیف به روس " ها پیشنهاد گفتگو کرد. مجری به " استانیسلاس دو سن ایپولیت " گزارشگر این شبکه در واشنگتن گفت: آمریکایی‌ها برای مواجهه با هر اتفاق احتمالی و همچنین تحت فشار قراردادن روس‌ها حضور نظامی خود را در اروپا تقویت خواهند کرد. گزارشگر گفت: بله. آمریکایی‌ها ناو ضد موشک یو اس اس دونالد کوک را به سوی دریای سیاه روانه کرده اند. این ناو مجهز به موشک های کنترل از راه دور است و آمریکایی ها اعلام کرده اند که این ناو را برای اطمینان دادن به متحدان اروپایی به منطقه و تمرین نظامی در برخی بنادر دریای سیاه اعزام کرده اند. البته آمریکایی ها قصد تحریک روس ها را ندارند و این تمرین های نظامی در بنادر اوکراینی انجام نخواهند شد. یک ناو آمریکایی دیگر نیز در راه دریای سیاه است. همزمان با اعزام این ناوها، ناتو اعلام کرده است که حضور نیروهای ناتو در منطقه و به ویژه مرزهای شرقی ائتلاف ناتو را تقویت خواهد کرد. علاوه بر این گشتی‌های هواپیماهای آواکس نیز بر فراز لهستان و رومانی در جریان است. در کل می توان گفت این ا قدامات، تحرکات نمادین نظامی برای پیش بینی هرگونه تحرک روس هاست.

همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) روز سه شنبه اعلام کرد ماه آینده تعداد هواپیماهای جنگی خود را که در حال حاضر دائما در حریم هوایی کشورهای حوزه دریای بالتیک گشت زنی می کنند، ۳ برابر می کند.

یک مقام ناتو اعلام کرد تنش ها میان روسیه و اوکراین سبب شده است تا هواپیماهای شکاری ناتو دائما بر فراز کشورهای حوزه دریای بالتیک گشت زنی کنند و این سازمان در نظر دارد با توجه به وخیم تر شدن اوضاع، تعداد این هواپیماها را سه برابر کند.

چهار فروند هواپیمای شکاری به طور دائم در پایگاه های این منطقه مستقر هستند ولی آمریکا که در حال حاضر مسئولیت گشت زنی های هوایی را در این منطقه بر عهده دارد، تصمیم گرفته است تعداد هواپیماهای جنگی اف۱۵ خود را به ده فروند افزایش دهد. در نهایت هم تصمیم بر این شد که تعداد این هواپیماها به دوازده فروند برسند.

افزایش گشت زنی های هوایی در منطقه حوزه دریای بالتیک، در چارچوب یک طرح مشترک دریایی - زمینی - هوایی با هدف تقویت توان دفاعی متحدان عضو ناتو در شرق اروپا صورت می گیرد که
باید با فرماندهی ژنرال "فیلیپ بریدلاو" از مقامات ارشد نیروی هوایی آمریکا به اجرا گذاشته شود.